Omega Heritage

Hallo allemaal,

Ik heb overlaatst een Omega Speedmaster (?) Heritage Classic gekocht. Nu vind ik hier weinig informatie over op het internet en wou hier eens horen of er iemand was die me wat meer hierover kan vertellen!

Het horloge in kwestie:



Alvast bedankt!

Nathan

Nog wat foto’s


Ik vind het vreemd dat die case back niet is gemerkt, zou een samenraapsel kunnen zijn. Maar kan het mis hebben.

Speedmaster??? Welkom op het forum overigens

Merkwaardig ding. Is zeker geen Speedmaster (da’s altijd een chronograaf). Ik denk meer aan een DeVille. Gesp is niet origineel volgens mij. Even verder gegoogeld (hoezo weinig over te vinden?) en de 1110 die er in zit (kijk op de rotor) is gemaakt van 1987 tot 1993. Is precies wat ik dacht, een jaren '90 horloge.

Als je het ref. nummer op het glas googeld kom je bij een mondaine uit. Het zou dus wel eens kunnen dat het achterdeksel niet origineel is… :thinking:

Het achterdeksel is inderdaad niet origineel, dit ben ik er vergeten bij te zetten! En ik weet dat een Speedmaster altijd een chronograaf zou moeten zijn, maar volgens het referentienummer (166.0285) vind ik op het internet dat het toch een speedmaster zou moeten zijn. Daarmee dat ik om wat informatie hierover op het forum zoek.

Nathan

Hier is ie

Alweer wat geleerd. Ook ik dacht Speedmaster=chrono.

Er is een Duitser op de baai, die er een paar in de aanbieding heeft (verschillende metalen. En ook op TZ zie ik er één.

Hoe weet je dat dit het juiste ref. nummer is? Als ik daarop zoek kom ik horloges tegen die er wel wat op lijken, maar de kastvorm is heel anders, met name de lugs.

Hier zitten ze er zelden naast:

https://omegaforums.net/threads/help-identify-this-watch-please.3965/

Is dus inderdaad een Speedmaster…, maar wel mee gerommeld.

Ik kende dit model al wel, maar heb inderdaad ook nooit begrepen wat hier nou zo ‘speedmaster’ aan is. Het is vrij duidelijk een dresser, ik zou deze daarom eerder in de DeVille-lijn ofzo verwachten.

Het lijkt er een beetje op de de hele kast van een Mondaine is, met Omega binnenwerk:


Kan er uiteraard naast zitten, maar dit lijkt mij een samenraapsel, zou hem retourneren. :frowning: