Omega horloge die 5 seconden overslaat?

Ik had vandaag kort een klant in de winkel. De beste man had een horloge om van Omega (dacht ik te zien), wit/creme plaat, een soort van Rolex Oysterquartz band met weinig, maar grote schakels wat ook wel wat weg heeft van een RoyalOak band.
Stalen band, leek op een geelgoud gekleurde bezel als ik het me goed heug (met cijfers op de bezel)

Het bijzondere aan het horloge vond ik, dat het leek alsof de secondenwijzer per 5 seconden versprong i.p.v. de gebruikelijke seconde, of sweep in automatische horloges.

Iemand enig idee welk model ik hier zag? Was maar kort gesprek met meneer en wilde niet al te opzichtig kijken :sweat_smile:

1 like

Dat klinkt als een end-of-life functie.
Sommige kwartshorloges hebben dat, om aan te geven dat de batterij bijna leeg is.

18 likes

Aahh! Dat zal het geweest zijn.
Weer wat geleerd haha

Verder maakt het model niet bijzonder veel uit :joy:

1 like

Dat is zeker het geval bij mijn quartz Seamaster 300. Dus hoogstwaarschijnlijk aan een nieuwe batterij toe!

Kwa model, misschien een soort Constellation? Kan verder weinig anders bedenken met mogelijk een gouden bezel.

Was het zoiets?

Lijkt mij inderdaad gewoon een end-of-life.
Grappig hoe weinig mensen weten wat het betekent bij hun eigen aanschaf, krijg die vraag ook erg vaak.

Of zoiets:

afbeelding

1 like

Yep! Dat is 'm! Naja, een van de twee dan.
Bijzonder model, niet mijn smaak maar wel geinig opzich

1 like

Jaren ‘90. Destijds een populaire klok. Je ziet ze idd haast nooit meer.
Ik vond ze destijds ook fraai. Nu niet meer.

1 like

Enige wat ik gaaf vind is de dial, van de bovenste vooral. Bezel en band alles behalve mijn smaak. Voor een opaatje wel een gaaf horloge, ik als jonge god pas voor deze vintage.

Batterijtje en volledige service:

Nieuwe batterij bleek hier onvoldoende, raderwerk-olie was te taai/uitgedroogd inmiddels. Precies (och, vrijwel dan toch - is 5 jaar terug) dit model.

1 like

Gaaf! Service je zelf?

Is echt een ondergewaardeerd model. Ik heb zelf de stalen versie met de witte wijzer plaat (lijkt een beetje op linnen dial). Is oorspronkelijk het herenmodel en mijn man heeft hem ook wel gedragen. Door uitbreiding van mijn collectie staat ie nu op de afscheidslijst maar als ik de foto’s van deze modellen zie begint het misschien toch een beetje te knagen :sweat_smile:

1 like

Het linnen effect op de plaat is wel heel gaaf. Ingezoomd op de foto van Peter ook mooi te zien

2 likes

Effe recent fotootje met uitsnede :grin:

3 likes