Ik had vandaag kort een klant in de winkel. De beste man had een horloge om van Omega (dacht ik te zien), wit/creme plaat, een soort van Rolex Oysterquartz band met weinig, maar grote schakels wat ook wel wat weg heeft van een RoyalOak band.
Stalen band, leek op een geelgoud gekleurde bezel als ik het me goed heug (met cijfers op de bezel)
Het bijzondere aan het horloge vond ik, dat het leek alsof de secondenwijzer per 5 seconden versprong i.p.v. de gebruikelijke seconde, of sweep in automatische horloges.
Iemand enig idee welk model ik hier zag? Was maar kort gesprek met meneer en wilde niet al te opzichtig kijken
Enige wat ik gaaf vind is de dial, van de bovenste vooral. Bezel en band alles behalve mijn smaak. Voor een opaatje wel een gaaf horloge, ik als jonge god pas voor deze vintage.
Is echt een ondergewaardeerd model. Ik heb zelf de stalen versie met de witte wijzer plaat (lijkt een beetje op linnen dial). Is oorspronkelijk het herenmodel en mijn man heeft hem ook wel gedragen. Door uitbreiding van mijn collectie staat ie nu op de afscheidslijst maar als ik de foto’s van deze modellen zie begint het misschien toch een beetje te knagen