Leuk dat je het nog even laat weten . Pas op met deze hobby, het is verslavend!
Mooie aankopen. Ook leuk om te zien dat iemand die zich doelgericht aanmeld voor een echtheidscheck in deze categorie, toch blijft hangen bij de liefhebberij.
Nou mensen, het ergste is me overkomen. Helaas was het leren bandje van de rechter omega (de blauwe) los gegaan en is de horloge van mn pols gevallen. Een beetje schade aan de zijkant van de kast maar gelukkig niet op het glas. Dat moment direct naar een horlogewinkel gegaan die aangaf dat het bandje niet makkelijk te fixen is omdat het een vintage horloge betreft met een ander manier voor banden. Waar kan ik een nieuw bandje halen voor zo’n horloge?
He Marco!
Kun je een foto plaatsen van het horloge / de lugs waar het bandje aan moet. Dit ziet er volgens mij uit als een simpele springbar dus kwestie van nieuwbandje met nieuwe springbars (zeer eenvoudig te krijgen, kan een ieder voor je regelen) en weer gaan:).
Laat maar weten of je hulp nodig hebt.
Het glas is overigens geen probleem als er schade op ontstaat. Het is denk ik plexiglas, dus is makkelijk te polijsten.
Glaasje kun je vervangen, kast kun je nooit meer perfect krijgen. Desalniettemin ontzettend vervelend. De manier van bandjes is onzin, is gewoon hetzelfde
Bijgaan de foto van het bandje. Je ziet dat het leer op heel veel plekken al loslaat.
Echt een nieuw bandje dus nodig maar die kan je dus overal halen.
En een foto van de schade. Twee kleine deukjes:(
Zal het topic even weer omhoog helpen. Wellicht iemand die je nog tips kan geven over herstel enzo.
Vind het een prachtige klok (met patina). Polijsten zou kunnen, maar ik weet zo even geen mooi adres hiervoor.
Hi,
Dit lijkt op een plakband / bandje voor vaste pushpin - alternatieven: Open Einde / Open Aanzet / Plakband Horlogebanden
Als het horloge een stevige tik heeft gehad zou je wel over een preventieve beurt kunnen nadenken - mogelijk dat delen de val niet hebben overleefd?
Dit is een gewone 18mm bandaanzet met normale pushpins. Zo te zien heeft iemand ooit pushpins zonder kraagje gebruikt. In dat geval niet moeilijk doen en doorknippen met een tang.