Nieuw hier en wou een vintage omega horloge kopen op MP voor mijn stiefvader. Zelf nooit echt een dure of vintage horloge (los van een simpele fossil) gehad noch kennis ervan.
Ik ben wel iemand die graag onderzoek doet voor hij iets koopt. Wat me opviel bij deze omega is dat het grijze plastic (in tegenstelling tot andere zie foto 6 en 7) letters en woorden heeft. En ook de backplate is anders dan de omega’s die ik vond online.
Verkoper wilt er 375 euro voor ontvangen
Zijn beschrijving:
In perfecte en geheel in originele staat een Omega Genève.
Glas, knop, gesp en band origineel Omega. Heeft service gehad en loopt perfect en op tijd.
Kast is verguld zonder slijtage of krassen, maat 2,5 x 3,5 cm. 1963
Dit zijn twee voorbeelden waarbij dat grijze plaatje nummers en woorden bevat. Tevens is de achterplaat ook wellicht anders. Maar kan dat te maken hebben met de jaar van productie?
Bedankt voor je reactie.
Ik ben op zoek naar een mooi vierkant/rechthoekig vintage klokje zoals de afbeelding. Liever een Omega sinds mijn stiefvader een dergelijke ook heeft gehad maar kwijt is geraakt tijdens een valpartij in het water in de jaren 90.
Ik weet niet of je trustlevel het al toestaat, maar je kunt ook een zoektopic starten. Hierin kun je ook alles kwijt wat je zoekt.
Anders in het blauwe gedeelte regelmatig een kijkje nemen. Er staat genoeg te koop.
De Omega van MP lijkt me wel origineel en nogmaals, de verkoper is super betrouwbaar, ik heb ook wel ns wat gekocht bij hem.
Okey, ik zat idd te vergelijken en zag dat eenzelfde 5 jaar geleden op catawiki was verkocht voor 250 eu. Dus met het huidige jaar zou dit wel kunnen kloppen.
Domme vraag, maar hoe werkt een hardwinder horloge? Want ik neem aan dat dit geen quartz is bijvoorbeeld.
Ik ken alleen horloges met batterijen haha.
Je draait aan de kroon (met beleid en met de klok mee) totdat je enige weerstand voelt, dan stop je. Het horloge is dan volledig opgewonden en zal gedurende de tijd van de gangreserve blijven lopen.
Dit opwinden is dus vooral bij een ouder horloge meestal een dagelijkse taak van enkele seconden.
Er komen bij Catawiki ook nog kosten bij (dacht iets van 9%) en als die geen recente service had, dan is 375 nu niet zo heel gek. Je ziet er wel meer te koop in die prijsklasse.