Omega horloge maker gezocht voor Omega Zakhorloge

Naast het eerder beschreven Baudin Freres ben ik ook in bezit van een Omega zakhorloge.
Het is een 14 karaat gouden zakhorloge die door Omega onderzocht is op authenticiteit en als een authentiek Omega model is aangemerkt. Volgens Omega zijn er 24 van deze horloges vervaardigd in opdracht van de Bulgaarse Staats verzekering maatschappij in 1924. Vandaar de achterkast met Bulgaars (cyrillisch) schrift. Ik heb dit horloge in 2000 in Sofia, Bulgarije gekocht voor US $ 200,= dus de Bulgaarse afkomst kan wel kloppen.
Het model is nummer 7710369, 15 steens met seconde wijzer en bouwnummer is 8200326.

De minuten wijzer is losgeraakt en helaas is het glas gebroken en loopt het uurwerk niet meer (toen ik het kocht werkte het prima).

Wie weet een goede Omega horloge maker die dit unieke zakhorloge kan repareren.

1 like

Ik kreeg laatst een tip, omdat ik zelf ook op zoek ben voor mijn Omega. Er zijn vast meer forumleden die hier wat over kunnen zelf.

http://www.wesselinkenvreeker.nl

Ligt er aan of er echt wat stuk is in het uurwerk, of dat het vastgelopen is door oud vuil en verharste olie. Een Omega-gecertificeerde horlogemaker gaat je wel aardig uitkleden vrees ik - de servicebedragen voor vintage zijn bij Omega niet mals. Zoek dat maar 's op, online… :astonished:

Bedankt, ik ga eens rondkijken.

Heb je een PB gestuurd; hoop dat je 'm kunt openen, je bent nog maar erg kort lid - vandaar.

1 like

Waar woon je en hoever ben je bereid te reizen c.q. te verzenden?

Wesselink & Vreeker staan als goed bekend.

In het zuiden heb ik goede Omega ervaringen met Ferrie Schweitzer en Hugo Jöris en in Culemborg met Nico Rijsman.

Hub Hanneman vind ik ook een 1e klas horlogemaker. Die heeft alleen - net zoals veel andere horlogemakers - een nogal lange wachtlijst en zegt geen “nee” (zuiderlijk tintje), waardoor je nog wel eens verrast zou kunnen worden over de wachttijd.

Bedankt.

1 like

Die zou ik links laten liggen, maar da’s op grond van mijn ervaringen. Hooghartig, neerbuigend, slordig werk, “Hierbij reageer ik op uw onterechte klacht”, dat werk. Heb 'm gerapporteerd bij de FGZ destijds.

Dat herken ik totaal niet en heb dan ook prima ervaringen…:+1: