Omega horloge

Hallo,
Ik heb een horloge van mijn opa geërfd. hij doet het inmiddels niet meer dus vroeg ik me af wat voor type het is, wat het waard is en hoeveel het zou kosten om weer te laten maken.

Hé Esmee,

Gecondoleerd met je opa. Ze zijn in perfecte staat ongeveer 400/450 waard. Dus in niet werkende en met waterschade zoals die van jou, zou ik denken aan een waarde van ongeveer €125/150. Hij komt uit 1979. Fijne dag verder. :+1:t3:

Vervelend van je opa. Je zou het horloge nog naar een horlogemaker kunnen brengen om te kijken hoeveel de reparatiekosten zijn. Er zijn hier ook wel mensen die dat zouden kunnen inschatten, maar daarvoor zouden zij het uurwerk moeten kunnen zien.

In het beste geval hoeft er alleen een nieuw batterijtje in, maar aan de wijzerplaat te zien zal er wel wat meer moeten gebeuren.

Zo te zien een cal. 1332 Omega, uit de jaren '70, met zo te zien vochtschade.

Reken dus maar niet op enkel een batterijtje.
Onderdelen niet verkrijgbaar, zul je waarschijnlijk een sloper voor nodig hebben.

Kost je een bak geld als je niet uitkijkt…

1 like

Klopt en bijna alle slopers hebben een defect e-blok. Bijna een mission impossible… Opsturen Omega is nog een optie maar dat is een hele dure oplossing.

1 like

Ik heb mijn omega seamaster met cal 1332 enkele jaren geleden naar Omega laten sturen, wegens grote emotionele waarde. De onderdelen waren niet meer verkrijgbaar en ze konden het horloge dus niet meer maken…

Balen. Ik wist niet dat deze ook al niet meer hersteld kunnen worden. Dacht dat dit nog wel mogelijk was.