Zoals de meeste wel weten, die interesse hebben in omega, gaat omega per volgend jaar verdwijnen bij veel juweliers en wordt het geconcentreerd bij een paar grote spelers. Wat gaat dit inhouden voor de betrokkenen? Degene die omega verliezen, trekken die nieuwe merken aan? Degene die omega nog mogen verkopen, gaan die het merk uitbreiden en andere merken afstoten want winkelvloer en vitrine ruimte is niet oneindig. Graag jullie gedachten hierover…
Dat betekent niets, die heb ik niet genoemd zien worden bij het lijstje wat volgend jaar nog Omega voert: S&C/Gassan/Pertijs/Kahle.
Wel een interessante vraag. Als ik kijk naar Van Willegen is (vind ik) Omega met afstand het interessantste merk in het assortiment. Dan is het verlies echt wel een enorme aderlating, maar ik vrees dat het niet zo werkt dat ze nu ineens een telefoontje naar Panerai kunnen plegen met de mededeling dat ze weer plek in de vitrine hebben.
Van baal stopt ook als ad voor omega. Ze krijgen wel tudor erbij, als ik goed geinformeerd ben.
En de boel maar es goed in de gaten gaan houden dan bij juweliers met veel voorraad omega die het ad schap verliezen. Die kunnen nu verkopen zonder consequenties. Lees kortingen.
En? Niemand beweert toch dat er bij de juweliers schaarte is?
Of Omega koopt die voor een x bedrag terug om gestunt er mee te voorkomen. Gebeurd vaker bij luxery brands.
Dat is misschien ook een optie, zeker de ads die andere merken van de swatchgroup voeren zouden het misschien niet te veel willen laten verzuren. Het is allemaal alleen maar mijn gedachten.
Klopt, en een Breitling BTQ in het pand ernaast.
Breitling heeft ook plannen…
van Willigen zal niet veel premium merken erbij kunnen krijgen, ze hebben op korte afstand alle merken al liggen bij SC en Steltman Watches.
Wat is zeg, er komt een Breitling BTQ in het pand naast van Baal.
Dit gaat worden gerund door van Baal.
Met een s&c in de buurt is het overal lastig om de luxere merken te voeren.
Klopt en zeker als daar ook nog Steltman in de buurt is met bijna alle premium brands.
Dit fenomeen is toch al jaaaaren aan de gang?
Vele juweliers is het AD-schap al afgenomen om te concentreren op grotere steden en grotere ketens.
Ik zie breitling nog wel hetzelfde doen als omega. Die wil meer exposure bij de ads of ze gaan boutique.
Valt toch wel mee? Dacht dat de markt vd exclusieve markt vrij stabiel was.
Ik hoor het al jaren bij de wat lokalere juweliers, vandaar.
Zij zullen ook wat minder POS krijgen in de toekomst maar niet zo extreem als bij Omega.
Ze openen grotere SIS bij verschillende POS ( recent vd Weerd-Jansen, Kopmels, Keuvelaar, van Baal, etc etc en er komen er nog een paar in 2023… ) en committen zich hiermee ook aan deze klanten voor een aantal jaren.
Toch veel gebeurd hoor de afgelopen jaren.
Nu ook de Swatch Group die zich helemaal terugtrekt uit de Bijenkorf bijvoorbeeld.
Cartier heeft bijna alle AD gesloten ( behalve SC, Gassan, Pertijs ), AP die alle AD gaat sluiten, Omega, IWC, etc…