Omega, is deze ok?

Deze wordt aangeboden. Vind hem wel leuk, als is de staat van kast en plaat niet meer fantastisch. Kast en kaliber zouden kunnen matchen, zie ik wel meer, maar plaat en wijzers?

Kast en kaliber zouden kunnen matchen, zie ik wel meer, maar plaat en wijzers? Er lijkt ook wat kleurverschil tussen verschillende bruggen van de 613. En dan de 2 nummers: 135.041 én 136.041

Under investigation.:cop:

1 like

Ziet er wel origineel uit,staat is wat minder. Maar die twee nummers, dat is inderdaad vreemd :thinking: Zou wel willen weten hoe dat zit.

1 like

Twee nummers weet ik niet, plaat en wijzers zijn correct.

1 like

Grappig ik heb precies dit horloge ook bekeken al een half jaar geleden. Ik heb contact gehad met de verkopende partij en hij ging hem niet verkopen omdat hij klaar was met de handel. Als je de verkopende partij opzoekt vind je niet al te beste recensies dus ik zal hem overslaan. Verder denk ik dat de wijzerplaat is overgeschilderd want volgens mij zijn deze alleen orgineel met de Genève tekst geleverd.

Mocht je vragen hebben kan je mij altijd een persoonlijk bericht sturen.

1 like

Dit kan wel eens kloppen.
Jouw achterdeksel geeft dit aan.
135.041

Hier nog iets wat qua wijzers en layout op de jouwe lijkt,echter zonder datum…

Deze configuratie met datum kan ik niet vinden.

Precies. Het gaat in het geval geval hierboven om een Omega Genève 135.041 met een 601 uurwerk. Ik ben zelf namelijk opzoek naar een Genève met blauwe wijzerplaat en rode seconde wijzer en ze zijn aardig schaars en tot nu toe alles wat ik ben tegen gekomen heeft er Genève op staan.

2 likes

Ik ben bang dat het een bouwpakket is .

2 likes

Volgens mij heb ik er ook nog zo een liggen in de projectenbak. Zal morgen eens kijken.

2 likes

Jij hebt toevallig niet nog een patex pliepje in die projectenbak liggen ofzo? :joy:

1 like

Haha leuk projectbakje inderdaad als er dit soort Omega’s in zitten.

1 like

Nou valt wel mee, er zit niet zo heel veel in die bak helaas. En zeker geen

[quote=“astonmartin, post:10, topic:120040”]
patex pliepje
[/quote] :smile:
Maar de wijzerplaat en de wijzers zijn vrij beroerd en hij moet een beurtje hebben. Ik ben nog een tijd op zoek geweest naar zo’n dial maar nog niet tegengekomen. Komt vast nog wel een keer.

1 like

Al staat er dan geen “Genève”, de wijzerplaat van het exemplaar in mijn OP ziet er nou ook weer niet uit dat hij de afgelopen 15 jaar een redial heeft gehad. Ook op deze (van @flowert) heeft wat loslatend blauw rond de indices. Wel is die 613 veel mooier.

Blijft dat er twee nummers in het deksel staan.

Kan het geen overgangsmodel zijn, dat het nieuwe nummer er bij is “geslagen” (er waren misschien nog wat cases van de 135.041 over)? We zagen dit kort geleden toch ook bij een andere Omega? Klopt het dat in de caseback (buitenkant) waterproof hoort te staan, want dat zie ik nu niet?

Ik denk eerder dat deze kast voor twee bijna gelijke Omega modellen werd gebruikt.
De 136.041 voor het model met datum en de 135.041 voor die zonder datum.