Omega...Is dit een echte?

Op ebay zag ik deze Omega langskomen. Lijkt mij een frankenstein maar kan het mis hebben. Gezien de andere objecten van de verkoper lijkt het me geen oplichter.
Ook heb ik via de mail contact gehad ivm dit horloge. Verkoper gaf aan te denken dat het een prototype is en alle onderdelen origineel Omega zijn.

Link:

De 135.042 (wat het ook ref.nr is van de adv.) is een geneve diver met lichte bezel.
Nou de vraag aan jullie. Wat is het???:smiley:

Ken hem niet en het zou natuurlijk altijd een prototype kunnen zijn. Er zijn door de jaren heen vast nog al wat prototype’s vervaardigd.
Het feit dat de verkoper zelf al’probably’ schrijft geeft natuurlijk een behoorlijk voorbehoud aan.

Vind eigenlijk dat je wel zeker moet weten of dit een echte prototype is of niet.
De prijs loopt op en je zal maar een frankenstein kopen voor dat geld. Daarnaast vind ik dat probably misleidend want kijk eens wat de verkoper verder aanbiedt.

Imho nep maar (en dat zeg ik niet vaak) best een geinig ding :slight_smile:

Zelf zou ik bij dat probably dan ook al afhaken want vaak is dat juist een diplomatieke verwoording voor: ik weet zelf wel beter.

meziya Schreef:

Vind eigenlijk dat je wel zeker moet weten of dit
een echte prototype is of niet.
De prijs loopt op en je zal maar een frankenstein
kopen voor dat geld. Daarnaast vind ik dat
probably misleidend want kijk eens wat de verkoper
verder aanbiedt.

Mark020 Schreef:

Imho nep maar (en dat zeg ik niet vaak) best een
geinig ding :slight_smile:

Dat was mijn gevoel ook.

Nee ik denk wel dat een groot gedeelte origineel is, maar de wijzerplaat niet.
Het is denk ik een Omega Geneve Anchor maar dan met een andere wijzerplaat.
http://www.sometimeagofinland.com/watches/STAFI00238/index.html

Ik zou er zeker niet zoveel centjes aan uitgeven.

Groet,
Martin

Dat dacht ik ook al inderdaad. Jammer. Want deze verkoper probeert denk ik toch op deze manier de prijs op te schroeven.

Ja dat denk ik ook, dit is wel een “grote” jongen, maar hou het horloge maar in de gaten, het kan goed zijn dat die over een maand weer aangeboden wordt door hem, terwijl die dus in deze veiling eigenlijk “verkocht” was. Snapje, lekker zelf omhoog drukken die prijs.

Gr

Op basis vh referentienummer zou het inderdaad de anchor moeten zijn, wat overigens een alleraardigste Omega is :slight_smile:

Klopt. Vind de lichtgrijze versie ervan echt mooi. Staat een mooie nu te koop op ebay. Met een flex omega band.

Zo uit m’n hoofd hoort er een ‘oyster’ op de Anchor, maar ze worden vaak angeboden op een andere band.

Ja ind. Deze flex staat er wel mooi bij want heeft ook gebogen ends. Echter houd ik persoonlijk helemaal niet van flex dus zou het bandje verkopen.

Kijk even op deze omega link op caliber 601 case 1350042

Het hoort een omega type Geneve te zijn en merkwaardig dat er geen serie nummer op het uurwerk staat

Gr Ruud

Ja dat was inderdaad al duidelijk. Op die link is dit type echter niet te vinden.

Kende het model al.

Heb Je ook een link naar naar type 135042 geneve diver met lichte bezel waar we kunnen kijken?

Komt ie.

http://www.ceasornicar.ro/forum/viewtopic.php?f=13&t=6736

Hier nog een op ebay automaat uitvoering cal 565

Inderdaad. Mooi ding maar die prijs???. Ik heb nu wel spijt want kon er laatst één kopen voor 225 :frowning:

De experts op de diverse fora zijn van mening dat het een Franken is.