Omega jumbo?

Beste leden ik sta op het punt om deze Omega aan te schaffen, maar ik kan over het model niet veel terug vinden als dan alleen dat dit mogelijk een jumbo is, maar ik twijfel over de echtheid, ook omdat er niet veel meer goede foto’s beschikbaar zijn. Graag jullie mening

,:grin: goedemorgen Trouwens

Zolang je twijfelt niet kopen… tenzij je bij een gerenommeerde dealer koopt waarbij je zeker kunt retouren. Al suggereren de fotos een andere bron.

Fake zou ik niet zo bang voor zijn. Frankenwatches en redial wel en de fotos zijn zo bagger dat ik het in elk geval hierop niet kan beoordelen.

Hoe is het movement? Service verleden?

2 likes

De vlek bij 12 bevalt me niet, is dat vochtigheid?
En waar is de kleine seconde gebleven?
Als een verkoper geen betere foto’s kan of wil leveren moet je hard de andere kant op lopen

1 like

Over het movement of service verleden is niet veel bekend, het is een horloge die bij iemand thuis ligt vanuit een erfenis, niet echt een kenner. Maar ik maakte me ook een beetje zorgen over dit vlekken, niet dat dit roestwater of dergelijke is. Het jammere is ook dat ik op internet niet een gelijke Omega kan vinden met een zelfde wijzerplaat zonder die seconde. Ik hoop vanmiddag nog wat betere foto’s te krijgen.

@Peterlc heb jij hier toevallig een mening over? Jij hebt er in elk geval veel meer ervaring mee dan ik.

1 like

Dit is een Omega Two Tone dial, denk jaren 40’. Je mist inderdaad een secondewijzer. Als de buitenkant er zo uitziet, zal het van binnen ook slecht onderhouden zijn. Kroon ziet er vervangen.

2 likes

Ik denk dat vooral het glas zwaar gekrast is, de wijzerplaat zal waarschijnlijk nog wel redelijk goed zijn. Als de secondewijzer weg is dan kun je allerlei ellende verwachten in het uurwerk. Mijn instinct zegt overigens wel dat hij verder wel correct is, maar veel hangt af van de prijs of het interessant is.

2 likes

Oei. Roestbak. Van binnen (economisch) total-loss waarschijnlijk.

1 like

Dit is een ramp om te fixen

2 likes

Dit klokje zou dus een beperkte waarde hebben? over wat voor bedragen zou je kunnen praten? of is dit echt een nobrainer, gewoon hard voorbij lopen, en €50 euro zou al te veel zijn.

Niet aan beginnen, is vrijwel zeker een nachtmerrie van binnen.

1 like

Ok, helaas dan :frowning: ik had er wel zin in gehad een mooie echte vintage Omega, maar helaas ontbreekt mij de echte kennis van deze klokjes.

Als je het niet zelf kunt denk ik dat je er beter van af kunt blijven. Maar zelf zou ik zoiets rustig kopen voor de juiste prijs. Uurwerk zal hoogst waarschijnlijk een ramp zijn, maar uurwerkonderdelen zijn meestal wel te vinden. De wijzerplaat ziet er nog redelijk netjes uit, wat een ongelofelijk groot pluspunt is; nette originele wijzerplaten voor dergelijke horloges zijn nauwelijks te vinden.

Wat ik me wel een beetje afvraag is wat die vlekjes op het achterdeksel zijn, zou viezigheid kunnen zijn, maar ook roestschade. :thinking:

1 like