Hallo allemaal!
Vandaag kocht ik weer een prachtig horloge (wat mij betreft toch) op de antiekmarkt te Tongeren. Een goeie vriend uit Nederland had weer een flinke collectie bij waarbij mijn oog meteen viel op één van zijn exemplaren. Een Omega “Jumbo” met een diameter van 36mm een uitzonderlijk groot horloge voor zijn tijd. het is echter niet de grootste want ook 38mm zijn me bekend, zelfs in 18K goud! Dit model is een two-tone waarbij beide delen mooi afzonderlijk in het zonlicht schijnen, prachtige indexen en (hoe kan het ook anders) grote wijzers en een secondewijzer op de 6. Door dit laatste heb ik al een stukje van het caliber verklapt, kenners weten dat dit caliber 266 is. Mooie handopwinder en…wat loopt dit horloge stipt op tijd. Met -1 sec/24h lijkt me dit toch wel erg uitzonderlijk! Omega gesp alhoewel ik toch denk dat dit een aftermark is maar goed, het ziet er mooi uit! Hier enkele foto’s! Jammer van het vlekje ter hoogte van 3u maar op deze leeftijd mag je al eens wat vlekjes hebben toch??
12 likes
Mooi horloge. Gefeliciteerd.
heb je ook een foto van het caliber
1 like
En binnenkant deksel?