Hallo mijn vader heeft een omega seamaster gevonden. Al enkele jaren geleden maar ik heb het pas gekregen van hem omdat hij er niets mee heb. Ik moet nog naar de juwelier maar misschien weten jullie iets meer. Het is een oude omega van de jaren 60 schat ik 17 jewels. Het is een automaat en op het achterdeksel staat een merkteken er staat ct en daaronder 18750 wat betekend dit teken? graag bericht.
Als je iets vind moet He het terug brengen
Maak voor de lol eens goede en scherpe foto’s van de voor- en achterkant. Plaats die hier en je krijgt een hoop info.
Omega heeft nogal wat verschillende Seamasters gemaakt in de jaren 60.
http://www.zilverbank.nl/zilverfeiten/02_01_vr_karaat.shtml
18 Karaat, 750 delen goud op 1000 delen.
Duur horloge dus, zuinig op zijn.
Google weet alles.
Ik breng niet graag slecht nieuws maar mijn eerste indruk is dat het of nep is of een hele slechte re-dial. Daarnaast lijkt de bodem mij ook niet des Seamasters (waar is het zeepaard?) en ziet de hele wijzerplaat er slecht uit:
-logo
-Omega merknaam
-tekst Seamaster
-type wijzers
-urenindicatie 3,6,9,12
-en volgens mij heb ik nog nooit eerder Anti-magnetic op een Omega zien staan
-overall de algehele afwerking ziet er m.i. nogal belabberd uit, niet wat ik van Omega gewend ben
Ik vrees ook het ergst.
Je zou hem open kunnen maken en foto’s van het uurwerk en de binnenzijde van de deksel kunnen maken.
Goede link jantje.vlaam en helaas inderdaad vermoedelijk hartstikke nep.
Maar goed ook, nu mist de echte eigenaar er niks aan …
Nep of niet daarom vroeg ik het aan jullie ik ben ook een leek! als het nep is vind ik het niet erg, (wel jammer) meer gelukkig voor me vader dan die gaf het immers weg. Maar als het wel echt zou zijn dan laat ik het smeren, poetsen en krijgt hij het terug met een nieuw bandje.
En open maken lukt me niet, geen gereedschap, ik ga binnenkort even naar de juwelier om deze materie op te helderen. ik hou jullie op de hoogte.
veel valt er niet meer op te helderen denk ik. Jantje heeft een uitstekende link gegeven.
Jaap-Wim Schreef:
Ik breng niet graag slecht nieuws maar mijn eerste
indruk is dat het of nep is of een hele slechte
re-dial. Daarnaast lijkt de bodem mij ook niet des
Seamasters (waar is het zeepaard?) en ziet de hele
wijzerplaat er slecht uit:-logo
-Omega merknaam
-tekst Seamaster
-type wijzers
-urenindicatie 3,6,9,12
-en volgens mij heb ik nog nooit eerder
Anti-magnetic op een Omega zien staan
-overall de algehele afwerking ziet er m.i. nogal
belabberd uit, niet wat ik van Omega gewend ben
Ik zag de foto en ik had precies het zelfde gevoel…
De kast is ook niet des Omega.
2006 Schreef:
Jaap-Wim Schreef:
Ik breng niet graag slecht nieuws maar mijn
eerste
indruk is dat het of nep is of een hele slechte
re-dial. Daarnaast lijkt de bodem mij ook niet
des
Seamasters (waar is het zeepaard?) en ziet de
hele
wijzerplaat er slecht uit:-logo
-Omega merknaam
-tekst Seamaster
-type wijzers
-urenindicatie 3,6,9,12
-en volgens mij heb ik nog nooit eerder
Anti-magnetic op een Omega zien staan
-overall de algehele afwerking ziet er m.i.
nogal
belabberd uit, niet wat ik van Omega gewend benIk zag de foto en ik had precies het zelfde
gevoel…
De kast is ook niet des Omega.
Een give-away is ook altijd het opvallende goudmerk op de achterkant, merken als omega deden dit nooit zo prominent op hun achterdeksel.
Ja, dat is ook genoemd in die link, zelfs op de “oudere” Omega’s stond dit niet. Ook zaken als antimagnetic en antishock zijn nooit genoemd op Omega’s.