Omega kopen

Beste Mensen,
Ik ben toe aan een nieuw polshorloge, mijn oude Raymond Weil is helaas overleden.
De opzichtige grote horloges in de etalages is niet mijn ding, afschuwelijk om met dit kaliber wekker om je pols te lopen.
Bij de juwelier in ons dorp (Wormerveer) staat een Omega te koop, ik overweeg deze te kopen.
Doe ik hier verstandig aan?.
Ik heb er helaas totaal geen verstand van.
Enig hulp van dit forum zou ik zeer waarderen, bijgaande een foto.

Zeer incourant model en zeer duur. Mooi overslaan.

Ik zou even een mooie Seamaster van dit forum plukken zodra de gelegenheid zich voordoet. Gemiddeld 1 a 2x per maand denk ik.

1 like

Had je een quartz of een automaat?
Wil je een automaat?
Begrijp je de nadelen als je een automaat zou kopen? (Duurder onderhoud elke 4tal jaren en meestal minder accuraat dan quartz).

2 likes

Dat het een incourant model is, maakt niks uit. Als jij m mooi vindt, prima.
De prijs lijkt me alleen fors. Voor dat geld is er flink keuze.

Voor dit bedrag kun je heel veel moois kopen. Zou eerst eens goed rondkijken. Aan de andere kant, als dit jouw ideale horloge is en je bent bereid dit ervoor te betalen, moet je het vooral kopen natuurlijk.

Het horloge ziet er nogal beschadigd uit. Het model in inderdaad niet heel courant. Als dit model je aanspreekt zou ik eens op Chrono24 kijken of je een beter exemplaar kunt vinden.

Mee eens. Dit is geen aanbieding. Voor dat bedrag zul je waarschijnlijk op Chrono24 iets vinden dat in betere staat is en je meer aanspreekt.

Ik heb niet de intentie om de T.S. te beledigen of het horloge belachelijk te maken maar zie ik daar nu echt “vulbar” staan :joy::joy::joy:??? Fantasievolle vertaling zullen we maar zeggen


misschien heeft het betrekking op “zakken vullen” van die juwelier


(wat had het moeten zijn dan? )

1 like

“Full-bar”, duidend op de gouden “bars” (ik weet zo snel geen NL woord hiervoor, sorry) in de band.

okay, dank je. Had zelf geen idee.

1 like