Omega kopen

Beste Mensen,
Ik ben toe aan een nieuw polshorloge, mijn oude Raymond Weil is helaas overleden.
De opzichtige grote horloges in de etalages is niet mijn ding, afschuwelijk om met dit kaliber wekker om je pols te lopen.
Bij de juwelier in ons dorp (Wormerveer) staat een Omega te koop, ik overweeg deze te kopen.
Doe ik hier verstandig aan?.
Ik heb er helaas totaal geen verstand van.
Enig hulp van dit forum zou ik zeer waarderen, bijgaande een foto.

Zeer incourant model en zeer duur. Mooi overslaan.

Ik zou even een mooie Seamaster van dit forum plukken zodra de gelegenheid zich voordoet. Gemiddeld 1 a 2x per maand denk ik.

1 like

Had je een quartz of een automaat?
Wil je een automaat?
Begrijp je de nadelen als je een automaat zou kopen? (Duurder onderhoud elke 4tal jaren en meestal minder accuraat dan quartz).

2 likes

Dat het een incourant model is, maakt niks uit. Als jij m mooi vindt, prima.
De prijs lijkt me alleen fors. Voor dat geld is er flink keuze.

Voor dit bedrag kun je heel veel moois kopen. Zou eerst eens goed rondkijken. Aan de andere kant, als dit jouw ideale horloge is en je bent bereid dit ervoor te betalen, moet je het vooral kopen natuurlijk.

Het horloge ziet er nogal beschadigd uit. Het model in inderdaad niet heel courant. Als dit model je aanspreekt zou ik eens op Chrono24 kijken of je een beter exemplaar kunt vinden.

Mee eens. Dit is geen aanbieding. Voor dat bedrag zul je waarschijnlijk op Chrono24 iets vinden dat in betere staat is en je meer aanspreekt.

Ik heb niet de intentie om de T.S. te beledigen of het horloge belachelijk te maken maar zie ik daar nu echt “vulbar” staan :joy::joy::joy:??? Fantasievolle vertaling zullen we maar zeggen


misschien heeft het betrekking op “zakken vullen” van die juwelier


(wat had het moeten zijn dan? )

1 like

“Full-bar”, duidend op de gouden “bars” (ik weet zo snel geen NL woord hiervoor, sorry) in de band.

okay, dank je. Had zelf geen idee.

1 like

Dank u wel voor uw support, dat krijg je als je niet op de hoogte bent van de klokken wereld.
Kanttekening is wel dat er garantie op de Omega wordt gegeven, en de juwelier moet zijn brood er mee verdienen en zijn tent blijven runnen met personeel, maar er zijn inderdaad grenzen aan een reële verkoopprijs, ik dacht dat deze prijs reëel was, echter uit de reacties maak ik op dat deze Omega over de top gaat.

Natuurlijk zie ik mooiere modellen Omegas maar... Er zijn grenzen aan wat ik wil uitgeven, de klok is voor om mijn pols het is geen verzamel object, 1800 euro is wel het maximum van wat ik uit wil geven aan een mooi kwaliteits horloge.
De tip van chrono24 ga ik later eens goed bekijken, een eerste blik heb ik er al op geworpen.
De schrik zit er goed in bij mij na het verlaten van deze site, een tweede hypotheek op mijn leeftijd zie ik niet zitten.
Ik wist niet dat deze gebruikte horloge wereld zo leefde en overweldigend is, ik voel mij ook niet beledigd door de reacties, jullie hebben mij fantastisch geholpen en de ogen geopend, mijn dank daarvoor.

Ik ga verder op zoek, je moet er tegen aanlopen is een vaak geuite uitspraak, ik houd jullie op de hoogte.

4 likes

Heel verstandig om deze te laten liggen. Los van alles wat al is gezegd; De juwelier heeft zelfs “de moeite genomen” om te vermelden dat het horloge in 2002 nog is gereviseerd. Dat is 16 (!!!) jaar geleden. Al zou het horloge helemaal niet zijn gedragen, dan is ie zeker weer toe aan een nieuwe service (olie droogt langzaam in) :scream::scream::scream:

Haastige spoed is ook in horlogeland zelden goed. Gun jezelf de tijd om eens rustig rond te neuzen om te zien wat je mooi vindt. Ga horloges passen en vergelijk prijzen. Die aanloop is minstens zo leuk als het dragen zelf. Bovendien word je er wijzer van en mocht je uiteindelijk een aankoop doen, dan heb je er des te meer plezier van Ă©n zekerheid dat het een goede koop is.
O ja, ook ik ben van mening dat de betreffende Omega veel en veel te duur is. :blush:
Enne, er staat inderdad ‘vulbar’ op het prijskaartje. Ik neem aan dat dat de verkoper ‘full bar’ (volledig gouden tussenschakels) bedoelt
 :rofl:

2 likes