Omega laten restaureren door Omega

Voor alle duidelijkheid: ik heb momenteel niets te restaureren, maar dit is "in case of "

Bij een vintage horloge kan je niet altijd de “papieren” bemachtigen.

Nu is mij door een forumlid hier ( :wink: ) verteld dat ALS je geen eigendomspapieren van je Omega kan voorleggen/meezenden, dat Omega zelf er NIETS aan doet en je klok mooi retour stuurt.

Is dat zo ? Zijn er nog mensen die zo al iets meegemaakt hebben en/of kunnen bevestigen ?

Soms kan je wel een mooie vintage-klok kopen aan een “redelijke” prijs, en als het dan echt een collecrors’ item is, kan je er nog wat geld tegenaan gooien voor een restauratie door het merk zelf.

Alleen, ze moeten dat ook willen…

Simpel, het is niet waar Marc.

Nooit van gehoord…

Niet waar dus lijkt me

Restauratie zal vooral bij oudere horloges gebeuren. En wie heeft er nog de papieren van oude horloges?

Iets anders is het als tijdens de garantieperiode een reparatie noodzakelijk is, dan zullen de papieren (of een kopie daarvan) meegestuurd moeten worden. Oude horloges worden gewoon geaccepteerd.

Ik heb wel eens gehoord dat bij heel duidelijke Frankenwatches restauratie geweigerd wordt. Niet alleen bij Omega, maar ook bij andere firma´s.

Vintage uurwerkjes repareren ze zeker (heb het zelf ook al laten doen).
Trouwens voor de meeste oude horloges zal je slechts zelden “papieren” vinden.

Maarrre, het kan je soms wel een hele noot kosten !! Hou daar wel rekening mee !

Vriendelijke Groeten,

Morse.

Ik heb nog de orginele papieren en aankoopbewijs en gebruiksaanwijzing bij mijn Omega 1611 Chono-Quartz Albatros (gekocht in 1977) zelfs nog rekeningen van al die jaren voor een nieuwe batterij en waterdicht maken.

Ook bij mijn andere horloges heb ik nog papieren, zijn ze zeker nog meer waard later.

Ik heb ooit eens een vintage omega zonder papieren via e-bay duitsland gekocht in een opwelling door in de laatste minuut nog een bod uit te brengen.pas na afloop hiervan las ik in de advertentie dat het ging om een horloge wat het niet deed!!(stom,stom) dacht ik toen.Heb het horloge later naar een juwelier in duitsland(woon ik vlak bij)gebracht voor een check-up.Die vond het de moeite waard om het horloge geheel vrijblijvend naar omega zwitserland te sturen voor een eventuele" renovatie"kosten beraming.5 week later kreeg ik bericht:reinigen en restaureren zou 425 euro!! :(gaan kosten.Toen dacht ik…laat eerst maar zitten.heb het horloge na 3 week weer bij de juwelier opgehaald en hierna naar een uurwerkmaker 300 meter verder op gebracht.deze heeft hem vervolgens compleet gerenoveerd en schoongemaakt…kosten 80,00 euro.(ps:horloge loopt nog als een zonnetje):slight_smile:

Nivelacuso Schreef:

Restauratie zal vooral bij oudere horloges
gebeuren. En wie heeft er nog de papieren van oude
horloges?

Wel, ik kan mij écht niet voorstellen dat als je een horloge van pakweg 2000 tot 5000 euro koopt ( om dan nog niet van de écht dure manufacturen te spreken ) je het doosje én de papieren kwijtgeraakt.

That’s what I mean !

Inderdaad, soms ben je veel beter af met de lokale vakman, want …

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Morse Schreef:

That’s what I mean !

Inderdaad, soms ben je veel beter af met de lokale
vakman, want …

Met Vriendelijke Groeten,

Morse.

Natuurlijk is dat beter.

Maar als er niet meer aan stukken te geraken is, ben je soms wel verplicht om je tot een (peperdure) horlogefabrikant te wenden. :frowning:

Omega repareert zonder papieren, heb vorig jaar een DeVille Quartz volledig laten nakijken en polijsten e.d. kosten +/- 500 euro… Het is even slikken maar achteraf ben ik meer dan tevreden met het resultaat!

klopt maar…met een beetje improvisatie kun je bepaalde onderdelen wel eens vervangen door
onderdeeltjes die misschien niet altijd orgineel (omega) zijn.Zo heb ik een bumperautomaat waarvan
een “bumperveertje” ontbrak daar is een gewoon veertje voor terrug geplaatst.resultaat …werkt:)

ps:dit zal natuurlijk zeker niet voor elk onderdeel gelden!!

ha ha…klasse Dennis!