Omega laten vallen

Geen probleem hoor… men zou er op voorhand gewoon eens van uit moeten gaan i.p.v. de Neerlandicus uit te gaan hangen (mijn dochter is ook dyslectisch en loopt hier ook altijd tegen aan).

Het is altijd een lastig pakket dislextie dus weet wat het voor u dochter van probleem.kan zijn :sweat_smile::sweat_smile:

1 like

Nog een stukkie dichterbij vanuit Zwolle WatchInside, Omega Service center, Rijssen. Ik heb daar een goede ervaring mee.

Zit er wel goed uit die in rijsen krijg je ook dan de certificaat van omega en service etui ?

Alleen een service-etui, maar volgens mij is dat standaard het geval bij 'n service bij een Omega Service center

En de prijs goedkooper dan omega

Nope, er worden Omega-prijzen gehanteerd. In mijn geval wel met twee jaar garantie. Als je voordeliger uit wilt zien zou ik de officiële Omega-kanalen skippen.

Als je moeder 'm heeft laten vallen, is de schade mogelijk via de (haar) WA verzekering te claimen? Ik zou het altijd proberen. Omdat het horloge sowieso ook een service nodig heeft krijg je misschien niet alles terug maar wel een deel. Scheelt je mogelijk een flink aantal duiten.

Hellaas 3 maande terug service gehad

Ja dat idee had ik al maar denk dat ze wel een bon willen en dat omega altijd alles vervangt wat ze nodig vinden te doen is dat wel een probleem :sweat_smile:

WA = wettelijke aansprakelijkheid, dus… niet iemands eigen onhandigheid.

Lastig eene keer denkken ze het wel andere keer niet denk dit niet aangezien het bedrag hoger is dan 750 :sweat_smile:

Weet iemand hoe het zit met inboedel valt daar wat me te kunnen woon trouwens bij mijn ouders nog

Voor schade aan andermans spullen…of dit ook binnen het gezin geldt ligt aan de voorwaarden

Ik heb onlangs 2x mijn Omega Speedmaster laten vallen vanaf 1 meter hoogte… weliswaar op het tapijt. Op het oog geen beschadigingen, maar kan me voorstellen dat dit het uurwerk niet ten goede komt. Kan dit kwaad? Zo ja, wat zijn de gevolgen? Horloge loopt overigens goed :smiley:

Zo lang je niets merkt qua afwijking zou ik me er geen zorgen over maken.

Kan dat beamen. Mijn Poljot chronograaf viel van zeker 2,50m op houten vloer. (Niet dat ik zo lang ben, maar ging net de trap op). Drukker hevel inwendig gebroken. Maar uurwerk liep nog perfect op tijd. Heveltje kon simpel vervangen worden. Was er wel aardig flauw van eerst. :wink:

Ben er dus bang voor dat bij mij ook zoiets is gebeurd in het uurwerk… zonder dat je er iets van merkt. Om dat zeker te weten moet je 'm natuurlijk open maken.

[quote=“JoelH, post:70, topic:292135”]
zonder dat je er iets van merkt.[/quote]

Ik kan je wat dat betreft geruststellen. Ik merkte direct dat de chronograaf niks meer deed op de start pusher. Die voelde ook lam aan. Daar blijkbaar op terecht gekomen. Geen enkele kras verder. Horloge liep verder normaal. Na een paar dagen wist ik dat hij ook gelijk bleef lopen en datum wisselde etc. Dus vanwege de chronograaf inderdaad open gemaakt. Anders niet gedaan of puur voor zekerheid. (Open maken kan ik zelf. )

Wanneer bij jou alle functies goed werken en hij voelt ook normaal aan in de bediening. Niks aan de hand.

Zou het nog uitmaken of het uurwerk quartz of mechanisch is?

Als ik het me goed herinner is de Aqua Terra van @Hetklokje een quartz uitvoering namelijk.

Zal in elk geval in de kosten schelen. Hooguit een andere batterij en de wijzers evt her-positioneren. Bij een automaat zal de schade (met bijkomende kosten) waarschijnlijk vele malen groter zijn.