Omega LCD van Grootvader

Mijn grootvader was, naast een buitengewoon aardige man, een echte avant-gardistische computerheld. Ik kon bij hem al computerspelletjes spelen toen Bill Gates nog de eerste Windows moest uitbrengen.

Ik ben dan ook ongelofelijk blij dat ik zijn Omega LCD horloge heb mogen krijgen. Vandaag is er een nieuwe batterij in gegaan en het horloge werkt!

Een paar vragen voor de vele kenners hier:

  • Weet iemand welk type dit is
  • Is hier een handleiding voor te vinden
  • Het staal is aardig bekrast, laten polijsten of juist niet?
  • Het glas (volgens mij is het geen plastic) heeft ook krassen, is daar iets aan te doen?

Verder ben ik niet geĂŻnteresseerd in waardeschattingen, want deze blijft voor eeuwig bij mij als een herinnering aan deze mooie man.

12 likes

Voor het eerst dat ik zoeits al dit zie! Erg gaaf man, ook leuk dat hij ook nog werkt!

1 like

Geweldig! Leuk om te zien! Verder heb je aan mij weinig want dit is voor het eerst dat ik zoiets van Omega zie!

1 like

Dat is de Omega Sensor Quartz
FEATURES
International collection
1980 ‑ 1984
Case material
Gold‑plated
Vintage watch watchcase type
Press‑in
Bracelet
Gold‑plated (integrated)
MOVEMENTS
Movements
Quartz electronic multifunction
Caliber number
1640
TECHNICAL DATA
Water resistance 30 meters

2 likes

Wel snel via google te vinden.

o.a.

1 like

Cool! Kende alleen de Speedmaster-versie die er ooit was (ronde Professional-kast). Dit zal destijds een relatief zeer prijzig horloge zijn geweest… Nieuw glaasje is zoeken op eBay, verder kom je niet vrees ik. Alle opdruk zit aan de binnenkant van het glaasje, moet dus wel echt origineel worden.

Is mineraalglas, een nieuwe heeft ook binnen een paar dagen het eerste krasje al…

1 like

Heel goed om te weten. Balen dat mineraalglas is. Kan je dat op enige wijze polijsten denk je?

Ik heb wel 's van Polywatch de mineraal-glazen polijstset gekocht.

Was een “waste of money”. Doet helemaal niets (zou diamantpasta moeten zijn). Deal with it…

1 like

Ik zou de kast (laten) polijsten, zeker als je hem zelf wil houden. Maar laat het door een pro doen want er kan hier veel misgaan denk ik.
Glaasje ? Geduldig en regelmatig wat fora + eBay afschuimen. Omega zelf levert geen onderdelen.

2 likes

Tips qua goede adressen?

Ik zou er niet teveel aan gaan laten doen. Om te kunnen polijsten/satineren, moeten de glaasjes er uit. Dat gaat waarschijnlijk niet zonder ze te breken, want ze zijn gelijmd. In de ultrasoon zou de lijm los kunnen laten, maar de opdruk aan de binnenkant ook… :grimacing:

1 like

Ik ben woonachtig in België, dus ik laat deze even door de collega’s beantwoorden :wink:

1 like

Ok, niet aan gedacht. Ja, dus zeker niets aan laten doen voordat je het glaasje hebt.
Misschien wel de contacten eens zuiver maken ?
Maar dat zal wellicht al gedaan zijn.

Het is in ieder geval een iconisch horloge.
Gaan nu vlot 1K of meer.

1 like