Omega lederen bandje

Daar was ik niet van op de hoogte. Raar dat catawiki dat toelaat

Ze zijn al jaren lang getipt door gebruikers, dus je zou denken dat ze inmiddels beter weten. Maar wellicht is geld de motivatie om het door te laten.

Ik zou nooit een horloge bij Catawiki kopen. Zou nog liever wat op marktplaats kopen. Catawiki heeft zogenaamde ‘experts’ in dienst die zogenoemde kennis over horloges hebben en die de gave hebben om alles aan de hand van foto’s te beoordelen. Yeah right. :sweat_smile:
Wat de staat van het uurwerk is en of alle onderdelen origineel zijn valt dus helemaal niks bij Catawiki over te zeggen. En die zogenaamde ‘experts’ weten al helemaal geen fluit van horloges. Als zij experts zijn dan ben ik vanaf nu ook zogenaamd een Artisan d’horlogerie want ik verwissel paar keer paar jaar een bandje van mijn horloges. Hoogste vorm van ambacht, vakmanschap en precisie. En fin u snapt mijn punt waarschijnlijk.:rofl:

2 likes

I’m denk dat het hier om een namaak sluiting gaat. Ikzelf heb namelijk de echte en letters Omega op de binnenkant horen op een geborsteld stukje staal gedrukt te staan, niet hoogglans gepolijst.

1 like

Op welke manier kun je er dan vanuit gaan dat je een originele koopt als je deze band wil hebben?

Die banden zijn highend afgewerkt, bij fakes gaat dat nogal vaak fout. Gewoon een foto hier delen voordat je er één second hand koopt of via een gezocht advertentie hier, dan moet het wel goed gaan.

Hierbij nog een foto

Niet per se hoor. Op degene die bij mijn Speedy zat (nieuw gekocht bij Gasan) staat Omega gewoon op een gepolijst deel. Ziet er optisch zo uit als de foto van op.

Haha,

Ik wilde eigenlijk degene kopen die hier beoordeeld word…

Nou, hopelijk is deze wel echt, indien de band “fake” blijkt te zijn, kan je dan geen geld terug eisen ?
Succes, :+1:

1 like

Opzich is het wel een mooie band (als het uw smaak is) andere sluiting erop de 16mm variant.
En u hebt een mooi setje.

1 like

De band is opzich wel mooi, als het je smaak is.

Wel bijzonder dat op een ‘originele omega band’ de verkeerde maat sluiting zit…

Je zou ook zelf een losse band kunnen kopen van een ander merk, dan weet je zeker dat je krijgt wat je wil en alles origineel is.

Verder een goede aankoop! Gefeliciteerd!

See the difference?

Mijn originele krokodillen lederen Omega band met Omega vouwsluiting. Band had destijds nieuwwaarde van 300 euro en de Omega sluiting 285 euro. Totaal dus bijna 600 ekkermannen.

2 likes

Wellicht dat dit helpt:

Of in beeld:

Als ik het allemaal langsloop dan en alle afbeeldingen vergelijk met de mijne dan lijkt de clasp wel echt.

PS. maar ben geen kenner

Dat was precies mijn gedachte. Ik vind het ook veelzeggend dat de verkoper zelf eerst het horloge op Catawiki koopt (wat vaak al oppassen is) om het daarna via Marktplaats te verkopen. Waarom niet weer gewoon terug op Catawiki?

Ik hoop in elk geval het beste voor TS maar een horloge gekocht via Catawiki wat doorverkocht wordt via Marktplaats geeft mij niet meteen de beste hoop.

1 like

Ben bang dat je dat verkeerd ziet :sweat_smile:

Jouw Omega logo ligt er ook veel strakker/scherper en rechter er op. Als je die dan met die van TS vergelijkt + alle eerder genoemde punten heb ik ook zo mijn twijfels.

1 like

Klopt die van mij is messtrak. Die van TS lijkt er met een beitel in te zijn geslagen. :sweat_smile:

1 like

Ik heb de juwelier benaderd in Engeland waar het horloge vandaan kwam en vanochtend een reactie gehad. En die het horloge een service heeft gegeven waarvan ik de factureren ook heb. Deze beaamt dat het om een originele Omega Speedmaster gaat. Dus wellicht dat clasp idd fake is. Zoals de meeste aangaven op internet is het lastig te onderscheiden of een clasp echt is of niet. Maar voor de clasp heb ik het horloge niet gekocht.

2 likes