Omega lederen bandje

Ik heb gisteren een Omega speedmaster reduced gekocht en daar zat het onderstaande bandje bij. Weinig gebruikt. Maar ik hoef deze niet. Wat zou ik er bij verkoop voor kunnen vragen. ?

Wat vind u wat deze waard is / moet zijn?

Staat er ook Omega aan de binnenzijde van de band of enkel op de vouwsluiting? Die worden nl ook massaal nagemaakt.

1 like

Het kan ook een band zijn van een derde partij met een Omega vouwsluiting :thinking:

1 like

Ook dat is mogelijk.

Staat ook aan de binnenzijde

1 like

Volgens mij toch een beetje wat de gek ervoor geeft. Nieuw zijn ze behoorlijk aan de prijs, maar deze double ridged moet maar net je smaak zijn. De jouwe is het in ieder geval blijkbaar ook niet :wink: Het gespje los (mits echt) zal toch voor rond de €150 wegkunnen, als ik zo de prijzen van afgelopen tijd bekijk.

Dat is mooi :+1:

Staat ook een nummer op de gesp

Dat kan een namaker er ook in zetten natuurlijk :slight_smile: Ik heb hier 1 exemplaar waarvan ik weet dat 'ie origineel is, die heeft nr 94521613, want 16mm. Ik heb ook 1 exemplaar waarvan ik weet dat 'ie nep is, die heeft 94521813 erop staan. Die is 18mm. Net als die van jou.

Op zich zou ik geen 18mm gesp verwachten bij een Reduced, want die heeft 18mm lugmaat. Er zit echter wel ruimte tussen het gespje en het bandje. Ik denk dus dat het bandje en de gesp iig niet bij elkaar horen. Of de gesp origineel is durf ik niet te zeggen.

Dit stond er toen hij geveild werd op Catawiki:

The watch comes with the optional Brown alligator Omega strap with the Omega buckle and also the full length Stainless strap is included in the sale as well.

Volgens mij is dit exact de zelfde.

(Foto’s verwijderd i.v.m. aftermarket artikel)

Ja zo te zien wel idd

Dan durf ik bijna met 99% zekerheid te zeggen dat de sluiting niet orgineel is.

Helder, dan kan ie de prullenbak in. Wel raar dat Catawiki deze er dan opzet / op toe laat. Ze verkopen geen namaak lijkt me.

Heb nou niet de illusie dat de experts van Catawiki hier overdreven veel zicht op hebben en… handel is handel. En Catawiki “verkoopt” niet, ze bemiddelen.

Correct. Echter word dit type sluiting masaal nagemaakt en is op basis van een foto de originaliteit niet altijd te zien.
Zelfs niet voor een catawiki “expert”

Waarom denk jij dat deze niet origineel is?

Het is puur op basis van kijken en vergelijken.
Ook gezien de slijtage.
SmartSelect_20210204-110349_Chrome

2 likes

Dan heb je het goed mis. Nog steeds een flink percentage franken Omega’s die per week worden aangeboden, met name vintage.

1 like