Omega liquid metal bezel - zoveeeeeeeel beter ?

Zijn er hier leden die zulk een Omega bezitten ? Is de bezel van deze horloges nu echt zoveel beter bestand tegen krassen ?

En wat bij een val ?

Ik dacht dat een keramische bezel zoals bij Rolex wel kon “breken” bij een val ?
Of heb ik het hier mis ?

Denk dat je keramische bezels voor de look moet kopen, niet vanwege bovengenoemde redenen, deze krassen nl ook…mss minder maar een betonnen muur vs bezel is bijna altijd negatief voor de bezel…ongeacht materiaal.

Spoon1 Schreef:

Denk dat je keramische bezels voor de look moet
kopen, niet vanwege bovengenoemde redenen, deze
krassen nl ook…mss minder maar een betonnen muur
vs bezel is bijna altijd negatief voor de
bezel…ongeacht materiaal.

Daarnaast zal de kleur ook minder ‘verbleken’ na verloop van tijd, zoals de aluminium bezels. Het is imho ook meer sieraad dan een werktuig. Ik zou als duiker liever een G-shock Frogman, Seiko Monster of dergelijke voor een duik meenemen. Vooral als het mijn baan zou wezen.

Mijn ervaring met de liquidbezel van de omega is dat deze wel degelijk krast terwijl de Ceramics van Rolex, bij mij, altijd echt volledig krasvrij zijn gebleven.

TheWolf Schreef:

Mijn ervaring met de liquidbezel van de omega is
dat deze wel degelijk krast terwijl de Ceramics
van Rolex, bij mij, altijd echt volledig krasvrij
zijn gebleven.

Daarom heeft de 1 n kroontje ennde ander niet :+

Zal wel met de hardheid te maken hebben? Ook mijn rado ceramica heeft onderop bij de sluiting n paar kleine krasjes.

Keramiek kan dus best krassen. T gebeurt alleen minder makkelijk/snel ivm de coating v n aluminium bezel.

Hier is te zien hoe de bezel gemaakt wordt

1 like