Ik ga hier bij een beroep doen op alle omega kennis die hier te vinden is, ik heb online gekeken maar kan hier geen duidelijk antwoord op vinden.
Ik heb in een opwelling een redial van een seamaster gekocht ter lering voor het servicen van anders dan Seiko uurwerken. Nu ben ik iemand die zoveel mogelijk alles hersteld naar origineel waar mogelijk en de plaat is dan samen met de wijzers het geen waar ik naar kijk.
Het model komt uit de jaren 70 en hier komt mijn vraag ik zie verscheidende modellen met brede logo’s en brede Swiss Made en ik kom zoals op mijn plaat een smal omega logo tegen waar naar mijn idee small Swiss Made op hoort te staan.
Is er enige informatie beschikbaar ten aanzien van de swiss made text en de breedte van het logo? Ik zie op de omega site alleen maar smal logo met smalle text voorbij komen als je dit model 166.0213 zoekt.
Hier een paar voorbeelden van een originele wijzerplaten van de service site van Omega.
Ik kom met het genoemde referentienummer geen blauwe wijzerplaat tegen voor dit model.
De blauwe die ik liet zien is ook de redial van mij. Wat ik interessant vind is dat ik deze als redial zou wegzetten door het dus wat wijder uit elkaar staan van het swiss made, naar wat ik heb kunnen vinden zou deze :
Het is duidelijk, de afbeeldingen die ik plaatste komen van de service site van Omega en zijn dus originele platen deze hebben ook ruimte tussen Swiss en made.
Kan zijn dat er verschillen zitten in de productie jaren daar kom je niet meer achter.
Oké, nu is het sowieso lastig om een goede plaat te vinden helaas maar het zou makkelijker zijn als je weet waar op moet letten bij de aankoop van een donor of losse plaat! Ik zal nog eens goed kijken naar wat ik als redial heb afgeserveerd hahaha