Omega mariner II

Ik heb 22 dagen geleden al eens een vraag over een gelijkaardig model met een mij twijfelachtige afwerking gesteld,

nu dus opnieuw.

Klopt de uurwijzer op dit model en is die ooit uitgekomen met het plaatje “quartz” in een ander materiaal dan geel goud?

1 like

Toch 1 van de wijzers

Wijzers zijn van een ander horloge met hetzelfde uurwerk.

Verder klopt zowel het plaatje als de bezel.

Ik zou er alleen geen 9 meier aan uitgeven.
Komt ook van die pure shitsite he. Met zogenaamde deskundigen die nog geen fake herkennen als ze erop zitten.

3 likes

Het plaatje met quartz in staal heb ik al gezien op het achthoekig model, op dit model zie ik ze echter enkel in geelgoud.
Heeft iemand er een beeld van uit een Omega catalogus?

Ja de site in kwestie zegt: de staat is 80%. Als ze bedoelen dat 20% frankenwatch is, dan zou ik me toch bekocht voelen hoor.

1 like

Zullen we eens ophouden met halve waarheden te verkondigen? Volgens Omega Journey through time:

Minuutwijzer klopt, uurwijzer niet…

7 likes

Bij de weg: quart plaatje hoort goud te zijn als de bezel ook goud is. Ik durf niet met zekerheid te zeggen hoe dat zit als je te maken hebt met een SS bezel voor de Franse markt

Ok, dus er bestaan gelijkaardige modellen met het bezel en plaatje in staal ipv van goud. Maar het is steeds zo dat beide goud zijn of beide in staal.

De wijzer van de uren op het getoonde uurwerk is niet correct.

Het model waar ik het over heb, daar heb ik nog geen officiële (van een Omega catalogus of reclame) gezien. Die zou ik graag eens zien.

Het gaat om dit model

Gevonden

2 likes

Nou, die wilde ik je net laten zien :crazy_face: :joy:
Je komt deze weinig tegen in

de bescjikbare folders. Persoonlijk vind im het een donders mooi horloge :blush:

2 likes

De Franse markt was lastig, omdat goud gemarkeerd moet zijn onder de Franse wet, ook dat soort plaatjes.

Voor de Franse markt werden dan ook veel afwijkende materialen gebruikt.

1 like

Dat van de Franse markt is bekend. De modellen zijn echter ook buiten Frankrijk zo aangeboden en dan is het niet duidelijk of voor de niet-Franse markt dan wel een goud plaatje is aangebracht.

1 like

Bij de Omega 1500 series werden specifiek hierom andere kasten gebruikt in Frankrijk.

Die zitten in dezelfde quartz-periode.

De site heeft de omschrijving aangepast zodat het toch vermeld staat dat de wijzer en het badge niet origineel zijn.

1 like

Absurde prijs overigens waar de verkoper om vraagt :crazy_face:

Hoe, er staat nu een bod op van 600 euro, niet echt absurd.
Bij een andere site staat die 3 maal zo hoog op leder bandje, dat is pas absurd.

Het bod staat op 600 voor een niet correcte mariner, waarbij het minimum bedrag nog niet is gehaald. Dat dus :crazy_face:

Edit:

Dat helemaal :scream:

Zat te zoeken naar de horloges van het Calypso team. Wisten jullie dat deze ook werd gedragen?

Iets scrollen en je ziet de foto.

Helaas is dat niet de Mariner. Wat je daar op de foto ziet is de Constellation Marine Chronometer. Die is ook uitgebreid getest door Omega op waterdichtheid etc.
Deze dus:
image

1 like

Ja. Deze staat veel hoger in de piekorde van Omega horloges.

Ik had het over de baby marine chronometer, jij toont the real stuff.
Er zijn 2 generaties van en verder ook nog gold dust version. Correctie: de stardust.

http://www.crazywatches.pl/omega-1510-megaquartz-f2-4mhz-stardust-1974

1 like

Dat wist ik niet!