Omega Mark II vraag?

Hoi,

Vandaag een Mark II binnen gekregen. Stuk uit het glas, service deksel 0014 en aan de band geknutseld… Prijs was marktconform hoog.

Wat zouden jullie doen?

Gr. Roel

Terug sturen uiteraard indien de gebreken niet zijn aangegeven door verkoper.
.

4 likes

Kast ziet er strak uit, voor zover zichtbaar.

De kenmerkende sunburst slijping is niet zichtbaar, of het moet al aan de hoek van de foto liggen.

Lijkt idd wel of het gepolijst is.

Ik denk dat ik het maar accepteer :slight_smile: en tzt de boel wat ga opknappen :sunglasses:

Sorry voor het flauw doen :kissing_closed_eyes:

Gr. Roel

2 likes

Eventueel kan je kijken of je wat compensatie kan krijgen zodat die €’s weer in dat opknappen kan… :slight_smile:

2 likes

En het lijkt er ook op dat er roest onder de glasrand/bezel zit ter hoogte van de 70-65 en de 400-300 op de tachyschaal.

Het ding is te vies om aan te pakken. Het uurwerk lijkt redelijk maar zeker weten doe ik dat pas als de horlogemaker heeft gekeken.

Maar een bruine plaat triggert me nu eenmaal :wink:

Gr. Roel

1 like

Zo te zien heeft het uurwerk dringend een onderhoud nodig. Aan de wijzers kan je al opmaken dat er verschillende keren aan is gewerkt en dat er waarschijnlijk vocht in het uurwerk is geweest. Er zal hier zeker nog schade in het uurwerk zijn. Het glas is nog altijd leverbaar. Maar is alleen plaatsbaar met de originele tool van omega.
Roberto

Als je het glas gaat vervangen krijg je er ook een nieuwe tachymeter bezel bij want die is bij dit model in het glas geprint. Verder lijkt er wel schimmel op de wijzers te zitten, zeker een beurtje nodig dus. En een servicedeksel (van een seamaster?) zou ik persoonlijk op afknappen, was wel bekend hopelijk bij aanschaf?

Waar gaat ie heen voor service @Krabong? Heb er hier ook nog een die aandacht nodig heeft.

Het is de correcte 1450 014 service deksel.
En het glas wordt deze uitvoering;

Beurtje wordt bij Fer gedaan.

Gr. Roel

1 like

Benieuwd naar de na-foto’s! :thumbsup:
Wanneer heb je hem weer terug?

Ik moet 'm nog brengen :wink:

Her 2x MK2 service caseback:

En ik ben nu eenmaal een choco gekkie;

Gr. Roel