Omega Megaquartz 32KHz: wanneer onderhoud?

Gisteren een mooie Megaquartz ontvangen. Deze loopt prima en uurwerk ziet er schoon uit, zie foto.
Helaas is de servicegeschiedenis onbekend. Heeft iemand een idee wanneer je aan zo’n uurwerk kunt merken wanneer onderhoud nodig is?

1 like

Meestal gaan ze beroerd lopen als de olie bijvoorbeeld verouderd / dik wordt. Batterijen zuipen, secondewijzer gaat heen en weer af en toe. Zolang ie ook in de kou (slaapkamer/ schuur) goed blijft kopen zit je goed is mijn mening.
Nooit een oude batterij laten zitten, zilver oxide batterijen gebruiken en geen goedkoop spul. (En geen Renata)

Wat MartijnV zegt. Verder komen er veel minder krachten op het raderwerk van een quartz kaliber dan bij een mechanisch werk, maar “zelfs” quartz heeft een keer onderhoud nodig.
Juist bij dit werkje zou ik het wel een keer overwegen om wél een beurtje te geven, omdat onderdelen lastiger zijn te vinden.
Als je geen onderdelen nodig hebt (alleen schoonmaken en smeren) zou het goedkoper moeten zijn dan bij een automaat.

Volgens WUS posters zijn de onderdelen extreem lastig te vinden en kun je het horloge -als het goed loopt- beter met rust laten.

Ik heb er ook een en had eigenlijk dezelfde vraag; houd voorlopig het WUS advies maar aan!
(Of ik flipper em binnenkort :sunglasses:)

De mijne loopt nog goed in mijn koele slaapkamer; goed om te horen! :smirk:

2 likes

+1

Dank voor jullie adviezen, ik laat 'm voorlopig met rust.

1 like

Welke heb je? Wil je nog een foto posten? :smirk:

Deze dus…

4 likes

Mooi!
De mijne heeft een zwarte plaat en leer! :slight_smile:

1 like

Alles is al gezegd, dus wil ik je graag feliciteren met deze mooie aanwinst en je er veel plezier mee wensen! Mooie klok! :+1::relaxed:

1 like

Heel mooi! Ik heb deze, maar dan met zwarte plaat en nog een verguld exemplaar :slight_smile:

5 likes