Weer iets prachtigs gevonden. Omega Megasonic 720hz Genève Chronometer Stemvork horloge. Super zeldzaam en in zeer goede conditie.
Batterij erin en hij liep.
Vooral het “motortje” echt ongelooflijk. Aan het eind van de stemvork zit een piekklein doosje die ronddraait door de trilling. Jammer dat ik geen video kan toevoegen… deze draaing wordt magnetisch doorgezet naar het mechanische gedeelte. Ongelooflijke techniek uit de jaren 70.
No way. Dit is een aftermarket band… (althans: niet bij dit model).
Volgens mij staat dit horloge veel beter op leer.
Zelf heb ik ook een 720 hz Omega, geniale uurwerkjes die zo’n bizar vloeiende secondewijzer hebben… Enige nadeel: ineens lopen ze gigantisch achter. Dan is de batterij leeg (zeker 1 x per jaar…).
Ernst heeft beroerte gehad hoorde ik en minder controle over zijn fijne motoriek.
Deze versie hoor niet stil te gaan staan als je hem draagt. De eerste versie had dat wel, maar als ingebouwde bescherming van de mechaniek. Hij blijft echter wel op tijd lopen.
Eigenlijk is het waardeloze techniek. Dat motortje droogt uit en dan doet hij het niet meer. Omega heeft de motortjes niet meer of wil het niet doen dus je kunt het horloge weg gooien eigenlijk.
Ik ken iemand uit Duitsland die mijn ex heeft opgeknapt en de motortjes heeft. Hij is bereikbaar via Telegram en is niet duur.
Als je me een bericht stuurt kan ik zijn gegevens met je delen.