Omega met een probleem.

Beste forum leden,
Ik heb een Omega de ville damens quartz horloge uit de jaren 90. Het is nog een leuk horloge en uiterlijk in mooie staat alleen er is een probleem.
Als ik er een nieuw batterijtje in stop loopt hij mooi op tijd maar na 4 dagen is het batterijtje leeg (niet bepaald een energie zuinig horloge :wink:)
Mijn horlogemaker weet het ook niet en ik zeker niet. Mijn hoop is op jullie gevestigd, weet iemand wat het probleem kan zijn en zijn er eventueel vervangende uurwerkje te koop?

Zal wat plaatjes toevoegen en al vast bedankt.

Klinkt als een lekke condensator of een sluiting in het circuit.
Het enige wat je kan laten doen is het circuit laten doormeten om na te gaan of alle C’s en R’s nog hun opgegeven waarde hebben.

2 likes

Lijkt me idd dat ie ergens kortsluiting maakt dan is de batterij in een paar dagen leeg.

1 like

Wat voor uurwerk zit erin?

1 like

Volgens de caseback een 1365

2 likes

Even opengemaakt.

Ik heb helaas geen oplossing voor je.
Maar wat een mooie Omega!

Ik hoop dat het snel voor je kan worden gefixt.

1 like

Hierop bieden?

1 like

16 maart 2021 heeft het uurwerk nog een service gehad/ nagekeken?

1 like

Helaas heb ik deze ook niet meer liggen.

1 like

Elke goede horlogemaker kan dit oplossen.
En zeker een horlogemaker met toegang tot Omega onderdelen.

Maar zo op foto’s en tekst is het helaas wat gokken.

1 like

Een goede horlogemaker kan makkelijk doormeten wat het probleem is. Vuil kan een verhoogt stroomverbruik veroorzaken echter binnen 4 dagen een batterij leeg duidt op wel een heel hoog verbruik en komt eerder overeen met een defect e-blok(tenzij de batterij die door je horlogemaker geplaatst is net een slecht exemplaar was). Om een e-blok te vervangen is ook geen probleem echter verkrijgbaarheid is wel een probleem. Veel van dat spul dat via e-bay te krijgen is heeft dan ook vaak een defect e-blok.
Hoe dan ook zou ik eens beginnen met een horlogemaker die een Quartz wel kan doormeten.

4 likes

Ook dan wordt het lastig want voor dit uurwerk wordt het electroblok niet meer uitgeleverd door Omega.

5 likes

Voor alles is een oplossing…

Een probleem doet zich pas voor als het zich stelt. :wink:

2 likes

Dank alle voor het meedenken :+1: . Ik heb er al € 80,- aan kosten gehad en denk dat het horloge maar een andere eigenaar moet gaan zoeken, een die zelf wat kan repareren :expressionless:.

Groet en nogmaals dank, Hans