Omega met small second

i-img900x1200-1577024277dz0kkd309069~2

Ik heb deze gevonden op een veiling site.

De prijs is nu nog onder de 100 ik denk morgen bij afloop meer. Maar tot hoeveel is zo iets interessant?

1 like

Hij zal vast echt zijn, maar de lettertype onder het logo ziet er niet uit. :exploding_head:

1 like

Met de Switzerse slag geschreven

1 like

Als je hier niet aan ziet dat hij verneukt is dan weet je echt helemaal niks van vintage Omega.

Maar betaal er gerust 100 voor als je denkt dat je er winst op kan maken.

:white_check_mark:

Leg uit!

1 like

Wat is de diameter?

Ja graag. Ik ken me uit in Citizen en niet in Omega.

Voor mijn gevoel ziet alles er uit I als je zou verwachten oud gesleten horloge. Maar klopt dat niet? Eind Jaren 40 horloge? Ouder misschien?

Gokje 36 a 38mm

Op een foto ligt er een citizen naast. Dat is ook gelijk de link naar mijn interesse.

Hij lijkt vrij klein op de foto. :thinking: En wil je überhaupt een verchroomd horloge met zoveel slijtage?

De nummers lijken opnieuw opgemaakt te zijn, getuige de kleur.

Nou je het zegt lijkt Klein idd. Mini small second wijzer

Niet moet. Maar soms struikel je over iets leuks.

1 like

Laat maar is anders

Opgemaakte puin in elk geval.

Duidelijk

Kleur is raar en de tekst klopt van geen kant qua font. En de lume (groene smurrie) is aan alle kanten over de kantlijn van de cijfers gesmeerd. Lume van wijzers en plaat heeft een andere kleur.

En zo op het oog is de kast verrot en zijn de minuten indices scheef en ongelijkmatig.

Tot slot klopt het achterdeksel met die tekst ook niet.

Maar alleen de plaat al zegt meer dan genoeg.

3 likes

De kans dat iets van dit horloge de Omega fabrieken van binnen gezien heeft acht ik uiterst klein. Dit is vrijwel zeker een willekeurig horloge waar een of andere hobbyist Omega op gestempeld heeft. :persevere:

Gezien de positie van de subseconde zit hier een heel klein uurwerkje in. Op deze manier deed Omega dat nooit.

3 likes

De 2 ziet er wel heel erg raar uit, die is al dronken :beers:

Daar is geen mm Omega aan. Niet de plaat, niet de kast, niet het werk.

3 likes