Omega met val schade: wie kan/wil dit repareren?

Beste mede forrummers, afgelopen weekend zag ik een kamaraad op zijn horloge tikken. Ik vroeg doet die het niet? hij vertelde dat het horloge was gevallen en dat de wijzers elkaar nu raken. Het gaat om een 1969 Omega Seamaste Cosmic. Het uurwerk schijnt er aan de voorkant uit te moeten? Wie o wie zou dit kunnen en willen? Hij stuurt hem liever niet op naar een dealer/Omega zelf omdat hij de onderdelen zoveel mogelijk origineel wil houden. Overigens bleek hij ook nog een gouden 1953 Omega te hebben die misschien wel een keer service verdient…

1 like

Er zijn diverse onafhankelijke horlogemakers die kunnen helpen. Wellicht speelt de regio nog een rol?

Zou je een indicatie kunnen geven van de omgeving?

1 like

Ja, natuurlijk, hij woont in Arnhem. Overigens excuses voor de spellingfouten, zie nu dat er verschillende door zijn geglipt…

Om verdere schade te voorkomen, ook evt. aan de wijzerplaat, zou ik de kroon uit trekken.

1 like

In de directe omgeving van Arnhem zijn voor zover ik weet (ik sta open voor tips) geen horlogemakers, mijn advies zou zijn om even contact op te nemen met Jan Ubels in Bredevoort.

Nico Rijsman te Culemborg, half uurtje rijden.

Alleen als het horloge hackt.

Jeroen de Bas van Triade juwelier in Almere. Is Omega service center en absoluut een topper!