Gisteravond op een verjaardagsvisite…
De vader van de jarige draagt een gouden horloge.
Toevallig komt het verhaal op horloges, en wat blijkt. Het gouden horloge is nog van zijn vader geweest die het persoonlijk gekregen heeft van… Henry Ford.
Dit moet in de jaren 60 zijn geweest. Bedrijf van opa was toen 50 jaar Ford-dealer (was een van de 1e 7 dealers in Europa.) Deze 7 pioniers zijn toen door Ford uitgenodigd in Amerika. Alwaar deze allemaal een gouden Omega hebben gekregen.
Het gaat waarschijnlijk om een Seamaster DeVille. Het is een handopwinder, meest opvallende echter was de hele fijne gouden milanaise band met omega vouwsluiting. Ik heb gezocht op het net, maar een dergelijke band heb ik niet kunnen vinden. De schakels zijn zo als je ze soms bij dames horloges ziet. Er is verder geen gravure of iets dergelijk op aangebracht.
Verder wist de drager er niet al teveel vanaf. Het horloge is in de jaren 90 nog naar omega geweest voor een servicebeurt. Hij draagt het regelmatig (niet bij het werk
) Uiteraard omdat het van zijn vader is geweest.
Helaas heb ik geen foto’s kunnen nemen maar ik wilde jullie dit verhaal toch niet onthouden.
Bert