Omega "Milgauss"

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Zag um op fb voorbij komen! Leuke klok!

Ziet er mooi uit. Zo langzamerhand ga ik serieus weer eens naar een moderne Omega kijken. Laatste tijd is het toch vooral vintage geweest voor mij maar dit is toch ook wel erg verleidelijk.

stoer! maar vind de secondewijzer niet zo mooi. en had ook graag het uurwerkje zelf willen bewonderen.

erg geslaagd :slight_smile:

Mijn beste,

Ja, ik vind het eveneens een bijzonder mooie Omega.

Orologio Signaturis Temporis.B)-

Ik vind 'm geweldig; juist die secondewijzer geeft het geheel iets bijzonders. (tu)

Ik kan 'm niet mooi vinden. De vorm van de kast vind ik ok, herkenbaar Omega.
Maar wat ik niet mooi vind is die gele gifpijl als secondewijzer. Ik snap dat iets het ‘milgauss’ aspect moet weergeven, ik meen dat Rolex hier bliksemvormige secondewijzers voor gebruikt. Maar mooi, nee.

Hmm, de Milgauss kan 1.000 Gauss aan, deze Omega 15.000…

Ik heb trouwens geen idee wanneer ik met dergelijke magnetische velden in aanraking zou kunnen komen. Wat is de hoeveelheid Gauss van een gemiddelde luidspreker, de magneten die in je telefoon zitten?

Heb zelf op Rolexforum wel eens een balletje opgegooid betreffende het gevaar van een magnetisch veld van een ceramische kookplaat in combinatie met een mechanisch horloge, maar daar werd daar toch wat genuanceerder over gedacht (of ongenuanceerder, het ligt er maar aan hoe je het ziet…).

Op http://www.magneticservices.com/gettrabgara.html las ik: The average refrigerator magnet is 10 gauss. Ceramic Magnets used in therapeutic products vary from 100 to 2500. 700 - 1000 gauss strength is the most common strength use in therapeutic products. They are just as effective as the so call Rare Earth Magnets that are rated 4000 - 12,5000.

ben nieuwsgierig geworden hoeveel een omega smp300 of po aan gauss kan hebben met hun anti-magnetische kooi.

Mooi horloge, kan je die om houden bij een CT scan?

Ik neem aan dat je een MR scan bedoelt ? Een MR is namelijk een heel erg sterke magneet en een CT is met röntgen. Een CT kun je in principe altijd met horloge om maken, alleen kan het nogal verstoring van het beeld geven rondom het horloge.

Dit horloge zou met zijn >15000 Gauss in principe in de zwakste MR’s moeten kunnen (de 0,5 1 en 1,5 Tesla machines, 1 Tesla is 10000 Gauss), maar de sterkere machines zal toch wel een probleem worden denk ik (de sterkste scanner voor patiëntenzorg bij ons is 3 Tesla). En dan nog zal het niet aan te raden zijn om hem te dragen tijdens een medisch onderzoek omdat ook dit horloge een behoorlijke invloed zal hebben op de beeldkwaliteit. Maar als iemand het uit wil proberen, kun je eventueel bij mij terecht. Ik sta natuurlijk niet in voor de gevolgen ;).

Groeten,

Sven

koningcaris Schreef:

Mooi horloge, kan je die om houden bij een CT
scan?

OKe ik bedoel inderdaar MR. Heb een filmpje gezien, van een leverancier van anti magnetische hulpmiddelen voor in de scanruimte, waar een brandweerman met zijn fles vast zat aan de scan door het grote magnetische veld. Humor! althans als kijker :wink: