woow, zonde…niet normaal zo zonde…
Maar om eerlijk te zijn, staat het wel erg mooi !
woow, zonde…niet normaal zo zonde…
Maar om eerlijk te zijn, staat het wel erg mooi !
ik vind het wel geslaagd.
Zwart met zwart is mij een beetje te donker. Kan me niet voorstellen om op een mooie stralende zomerdag met dit horloge rond te lopen… maar lelijk is ook anders
Zwart met zwart is mij een beetje te donker. Kan
me niet voorstellen om op een mooie stralende
zomerdag met dit horloge rond te lopen… maar
lelijk is ook anders
Daarop inhakend: kun je ook andere kleuren PVD krijgen? Antraciet-grijs of legergroen lijkt me ook wel wat.
Menno
Ja, maar we beperken ons eerst even bij zwart.
Groet Nico Rijsman
+1
ziet er op zich goed uit, maar aan de andere kant zonde…
Ieder zijn meug maar niet voor mij…brrrr
mvg
+1
Weiiswaar is het originele karakter aangetast,
maar misstaat em niet.
+1
Is hij al af ? Ik vroeg me af of er nog meer horloge’s zwart te krijgen zijn?
Ja zeker, wat dacht je van de volgende klokken:
Orfina, Kemmner en Omega speedmaster moonwatch. Bij de laatste is de voorzijde van de tachyring niet zwart geworden en daardoor niet getoond. foutje van de coater, had de ring anderom moeten coaten. Wordt opnieuw gedaan.
De Kemmner is mijn showmodel, horloge is door mij enigzinds aangepast naar mijn wensen. Om het zicht op de wijzerplaat ruimer te krijgen is de rand waar het glas in zit lager gemaakt en is de rechte binnenzijde schuin gemaakt. Vervolgens is er gebold saffier gemonteerd in een grotere diameter. Vervolgens is er aan de achterzijde van de kast 0,9 mm afgedraaid om de kast lager te maken. Dit was mogelijk omdat de ruimte tussen het glas en het uurwerk meer dan een milimeter bedroeg. Vervolgens is de kast gecoat met zwart DLC.
De Omega is in opdracht van zijn eigenaar zwart gemaakt. Wijzers worden ook zwart, ben benieuwd hoe dit er uit gaat zien.
ziet er toch wel gaaf uit al die zwarte klokjes. wat zou t zwart maken ongeveer kosten? en is het proces weer terug te draaien? kan een horloge met pvd of dlc weer in staal verkregen.
ik vind het ook heel mooi, leuk ook dat je dat “durft” met de klokken.
Ik vind een beetje aanpassen wel leuk.
Ik hou het wel bij mijn motor en auto, want als ik het bij de speedmaster zou doen denk ik dat ik in het tuinhuisje slaap voor de komende 6 maanden
Misschien wel een idee om een seiko monster zo te behandelen…
Hallo Marnix, de kosten voor het DLC coaten incl voorbehandeling moet ca €400,00 kosten. Let wel op dat extra voorbewerkingen aan de kast/band dit iets kan verhogen. Het bedrag is voor een chronograaf met een stalen band. Als voorbehoud wil ik wel maken dat de te coaten onderdelen uit elkaar kunnen en ontdaan van rubbers etc. Er zijn bv door Omega kronen gebruikt waar de rubbers niet uit kunnen en deze kroon wordt dan vervangen voor eentje waar dat wel bij kan. Ook zijn er pushers gebruikt door div merken die niet altijd even makkelijk uit elkaar kunnen. Dit kan de prijs wat beinvloeden.
Het DLC proces is terug te draaien echter is dan wel belangrijk te weten welk proces er is gebruikt. Ook zitten hier kosten aan verbonden.
Indien dit niet is te achterhalen dan kan het geheel gestraald worden om daarna weer in de originele finish af te werken.
Groet Nico
Hallo Marnix, de kosten voor het DLC coaten incl
voorbehandeling moet ca €400,00 kosten. Let wel op
dat extra voorbewerkingen aan de kast/band dit
iets kan verhogen. Het bedrag is voor een
chronograaf met een stalen band. Als voorbehoud
wil ik wel maken dat de te coaten onderdelen uit
elkaar kunnen en ontdaan van rubbers etc. Er zijn
bv door Omega kronen gebruikt waar de rubbers niet
uit kunnen en deze kroon wordt dan vervangen voor
eentje waar dat wel bij kan. Ook zijn er pushers
gebruikt door div merken die niet altijd even
makkelijk uit elkaar kunnen. Dit kan de prijs wat
beinvloeden.
Het DLC proces is terug te draaien echter is dan
wel belangrijk te weten welk proces er is
gebruikt. Ook zitten hier kosten aan verbonden.
Indien dit niet is te achterhalen dan kan het
geheel gestraald worden om daarna weer in de
originele finish af te werken.
Groet Nico
thx voor de info!
Wijzers zijn nog opnieuw wit gemaakt en het geheel gemonteerd, nieuwe pakkingen en glas.
Hij moet nog een paar dagen lopen dan definitief afregelen en waterdicht testen dan kan hij naar zijn eigenaar terug.
Groet Nico Rijsman
Wijzers zijn nog opnieuw wit gemaakt en het geheel
gemonteerd, nieuwe pakkingen en glas.
Hij moet nog een paar dagen lopen dan definitief
afregelen en waterdicht testen dan kan hij naar
zijn eigenaar terug.
Groet Nico Rijsman
http://www.mijnalbum.nl/Foto-VPMKYCRA.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-H7UUCPFC.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V4LFDTZN.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-IQDQ3GG7.jpg
Heftig stoer! Voor de special ops die naar de maan moeten :+