Omega MK2 in PVD

Bijgaand een zwarte Omega MK2 waarvan de kast een PVD coating heeft gekregen.
De originele zwarte kroon en drukkers zijn nog niet gemonteerd, zo even snel voor de foto in elkaar gezet.
Van het complete horloge zullen de foto’s spoedig volgen. Uurwerk moet nu een onderhoudsbeurt en er komt nog een nieuw glas op.
Kast is voorafgaand de PVD coating in zijn originele finish opgemaakt, de deksel is nog RVS.

Groet, Nico Rijsman

Weiiswaar is het originele karakter aangetast, maar misstaat em niet.

Ik denk dat velen het heiligschennis vinden, maar ik vind het absoluut mooi!!
Hoe zit het met krassen bij zo’n PVD coating? …of is dat een hele domme vraag… En even uit nieuwsgierigheid: kost het veel?

gortz Schreef:

Weiiswaar is het originele karakter aangetast,
maar misstaat em niet.

Met het eerste ben ik het eens…:frowning:


heb er toch 2 :smiley:

Absoluut cool (tu)

Dat jasje staat 'm goed (tu)

Zeer mooi!

Fraai, ik zou er prima mee kunnen leven.

Wat Timebandit zegt!

Menno

Ik heb er een beetje een dubbel gevoel bij.

Krassen: De PVD laag is heel hard echter is het materiaal waar het op/in is aangebracht relatief zacht, de RVS kast. Je kunt het vergelijken met een gekookt ei, de schaal is hard maar de binnenijde zacht. Knijp je te hard in het ei dan barst de schaal en krijg je een beschadiging. De laag is echter zeer slijtvast en is mechanisch slecht te verwijderen.
Kosten: voor dit horloge moet je op een kleine €450,00 rekenen, maar dit is afhankelijk van het werk wat er aan de kast en band moet gebeuren om hem klaar te maken voor het PVD proces. Het is natuurlijk belangrijk om het geheel in nieuwstaat te krijgen omdat je er nadien niet meer aan witt werken. Ook zaken als glas en onderhoudsbeurt aan het uurwerk zitten hier niet in maar het is wel de gelegenheid om het in orde te maken.

Groet Nico Rijsman

Ik vind het wel cool! Ik hoef het niet, maar kan er wel van genieten om het te zien.

Knap werk! (tu)

Gr. Glenn

Staat hem goed.

Ieder zijn meug maar niet voor mij…brrrr

mvg

Het staat goed maar geef mij het origineel maar…
Smaken verschillen uiteraard.

Veel plezier er mee!

Heel leuk, maar ik laat die van mij lekker origineel :slight_smile:

Ik vind het erg fraai! Beetje zoals de Rolex project horloges die DLC coated zijn. Was DLC overigens geen optie voor je, naar ik heb begrepen is dit nog krasvaster dan PVD.

Hallo Nico,

Een mooi resultaat!
Mijn kleur is toch wel vaak zwart met klokken.
Die PVD laag, waar kan je dat laten doen?
Ik heb wel wat opknap werk.
Kon er zelf weinig over vinden op net.

Groet,

Drex

heel mooi.
nog mooier op een leren band denk ik!