Omega Moonwatch

Wat is nu de originele moonwatch?

Ik weet dat dit met hesalite glas is maar welk
caliber.

Er zijn inmiddels zoveel verschillende modellen met veel verschillende cal.

Welke is, ongeacht de prijs de meest originele?

Dank en groet

Marc

Een 105.012 natuurlijk.

Geen dank en groetjes terug.

4 likes

Als je dit leest wordt het duidelijk;

3 likes

Als ik nu naar een juwelier ga welke komt dan het dichtst bij de originele. Mijn vraag is niet helemaal goed omschreven.

1861 hesalite, zijn wel schaarser aan het worden.

1 like

Die zijn inderdaad moeilijk verkrijgbaar. Wat is dan een goede opvolger?

Cal 3861?

Ja

Hier alvast een plaatje van de 3861.

4 likes

Als je nu naar de juwelier gaat is het de:

310.30.42.50.01.001

Gewoon eigenlijk de standaard versie met hesalite.

Deze wil je hebben, cal 321. :+1:

1 like

Beide met Hesalite

“oud”

Nieuw

1 like

Bedankt voor de antwoorden en suggesties!

1 like

Antwoord op deze vraag is misschien niet wat je wilt horen. De OMEGA was bij de maanlanding stukgegaan, glaasje eruitgesprongen. Astronaut heeft toen maar een Bulova gepakt. Hieronder meer info:

In 2015, a different story emerged. Apollo 15 Mission Commander David Scott was wearing his NASA-issued Omega Speedmaster when the watch suffered a spontaneous “major malfunction.” The crystal popped out during EVA #2 (extravehicular activity a.k.a., “moon walk”).

He asked permission from NASA to use his personal back-up watch for EVA #3. Roger that, Falcon. His back-up watch was a Bulova prototype that didn’t make the NASA cut (OMEGA won the contract). The prototype was gifted to him by Bulova.

David-Scott-Apollo-15-Bulova-watch-on-Earth-2

Since OMEGA watches were government issue, they were returned (and reportedly reside in the Smithsonian). Commander Scott kept his Bulova and stuck it in a safe deposit box. In 2015, he decided to auction it off. It fetched $1.6m. That’s when the light bulb went on at Bulova Headquarters. They produced a replica watch and sent it to market.

Bulova wanted to call it a “Moon Watch,” but OMEGA objected, trademarks and all. So it became the “Lunar Pilot.” Another “Bulova moment.”

De Bulova Lunar Pilot 96B258 zou ik dus zeggen:

7 likes

Dus jij beweert dat het horloge dat 2 jaar na de eerste maanlanding en moonwalk (met een Omega) per ongeluk werd gebruikt nu het échte maanhorloge is. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Nope Nelis, bij de 3e maanlanding is deze ‘illegale’ Bulova gebruikt omdat de ‘officiĂ«le’ Omega stuk was gegaan. Alle credits voor de 1e op de maan gaan naar Omega.

Vind het een leuke inhaker op de vraag van TS.