Omega museum

Ik ben een weekje naar Interlaken Zwitserland geweest met mijn familie. En vanaf daar natuurlijk ook naar het Omega museum in Biel, prachtig al die (oude) Omega’s maar slecht voor je hart al dat moois waar je niet aan mag komen. Dus maar wat foto’s gemaakt. Het leuke is dat de mevrouw gelijk bij binnenkomst vroeg of ik een Omega om had en dat was natuurlijk het geval…na afloop een paar brochures meegekregen.

Daarna ook nog naar het Musée international d’horlogerie te La Chaux-de-Fonds geweest. Ook heel indrukwekkend ben geen klokkenmens maar wat daar allemaal staat prachtig hoe konden ze het vroeger zo maken. Ook veel horloges gezien van toen tot nu. Helaas heb ik daar geen foto’s gemaakt.

Het inwendige van de Omega Chrono-Quartz caliber 1611

Die “Jedi” is mooi! Als hij mooi genoeg is voor een museum, dan is hij ook mooi genoeg voor mijn pols.

Bedankt voor het posten! Mooi hoor (word je hebberig van)!

Bedankt voor de foto’s. (tu) Staat ook op mijn to-do-list!
(eens wat anders als een wishlist…alhoewel; bij het afvinken van de eerste list, wordt de 2e list misschien weer langer) :wink:

Gaaf zeg! Lijkt me ook reuze leuk. Ben (O)mega fan.

Maar wat als je geen Omega om je pols zou hebben… krijg je dan geen brochures mee :wink:

Daar wil ik ook nog eens kijken:)!

Dan krijg je een horloge in bruikleen:)

Daar ben ik ook geweest, het is indrukwekkend en een absolute aanrader! Toen ik er was hadden ze het horloge van JFK net aangekocht en dat mocht ik toen even om… Kippenvel…

Een tijdje geleden is een deel van de Limburgse Clan er ook geweest, best leuk…

Jammer dat je geen foto’s in het andere museum hebt gemaakt.

Hier nog wat foto’s:

http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,235571,page=1

Ja dat was een gedenkwaardig weekendje! Vooral toen Krabong bij een van de topstukken opmerkte dat er een servicedial in zat en de rondleidpoes dit met klem ontkende totdat zie " iemand van de overkant (fabriek) had gebeld en het schoorvoetend werd bevestigd… Maar leuk was het zeker en we kregen ook allerlei aardige Goodies mee. De poes zelf is daar gebleven. De kater hebben we mee naar huis genomen op zondag…:)-D

Bedankt voor de mooie foto’s Hennie !!!

Nu voor die Albatros, die X-33 en die Marine Chronometer had je ook gevoon naar België kunnen komen hoor :wink: :smiley:

Omega Belgium :wink:

Altijd mooi o te zien. Ook WEER een bevestiging dat er nog echt een Omega mist bij mij thuis.

Neen…:smiley:

Marc, doe je die Marine chronometer niet weg…:wink:

Ja ik kon daar de hele dag wel blijven…gaat nooit vervelen.

Leuk om hier kennis van te nemen. Bedankt!

Het Omega Museum in Biel is beslist een aanrader. Ik ben er jaren geleden ook geweest (2003 of 2004, ik weet 't niet meer…) en heb er mijn ogen uit gekeken naar al dat moois.
Ik had toen een afspraak en was de enige bezoeker op dat moment. Ik kreeg toen een rondleiding van een wat oudere meneer die ook de nodige feitenkennis had. Leuk!

Heb ook een horlogemaker aan het werk gezien achter glas…

Dit heb ik daar ook nog gekocht mooie Omega pen en een mes (kastopener)