Omega Nato het geld waard

Hallo Allemaal. Ik heb pas geleden goede zaken gedaan en een mooie Omega aqua Terra Seamaster quartz gekocht bij @SuperC
Ik zag dat dit horloge ooit verkocht is via dit mooie forum en daar ben ik dan weer blij mee :slight_smile:
Nu zat er wel een mooie originele lederen band met clasp aan maar ik zou er ook graag een mooie Nato bij willen hebben. En natuurlijk zag ik prachtige Omega Nato’s op het net. Nu weet ik dat Omega niet een heel goedkoop merk is, ook niet met onderdelen en banden maar heeft iemand toevallig ervaring met zo’n band? En zouden jullie ook zo’n band aan je Omega willen hebben of zou een ieder tevreden zijn met een huis-tuin-en keuken nato? Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar jullie meningen.

Plaatje is geleend (ik weet niet of dat mag en anders verwijder ik hem wel weer) Ik schiet zelf niet zulke mooie foto’s
En @SuperC nog geweldig bedankt voor de service. Hij is niet alleen SuperC maar ook supersnel :slight_smile:

6 likes

Leuk, thanks! De nato banden van Omega vind ik heel duur voor wat je krijgt. Een veel goedkoper, met dezelfde kwaliteit, optie is de nato van phenomenato. Zal hem ook wel cool staan.

6 likes

Op www.cheapestnatostraps.com heb je erg mooie, kwalitatief goede en goedkope nato’s (Overigens ook mooie leren banden).

1 like

Wat @SuperC zegt! Het zijn kwalitatief mooie banden maar die van Phenomenato zijn zeker zo goed.

1 like

Nee, spanband is spanband.

7 likes

De Omega nato’s zijn geweldig, goed afgewerkt en van goede kwaliteit. Ik meen dat ze nu ca. €150,00 kosten en in mijn ogen zijn ze dit waard.

Maar goed ik ben dan wel iemand wie het niet begrijpt dat iemand een nato van €5 van de kermis op zijn Rolex/ Omega zet.

Mooie aanwinst heb je, gefeliciteerd!

Groet,
Jona

3 likes

image

:wink:

5 likes

Die nato’s vind ik het aller belachelijkste product van deze firma.
Een reepje nylon en wat hardware voor 180 pietermannen, de groeten! :laughing:

5 likes

De Omega NATO’s zijn fantastisch. Maar ook fantastisch duur.

Probeer anders eerst een ToxicNATO ShizNit. Die zijn $30 en echt heel erg goed. Ik heb er zelf 2 en het zijn de beste NATO’s die ik ooit heb gehad. https://www.toxicnatos.com/products/seat-belt-watch-strap-toxic-shiznit

Heb verder goede dingen gehoord over Phenomenato. Heel klein beetje duurder ($40), maar schijnbaar heel erg prima. Ontstaan op WatchUSeek. https://phenomenato.com

1 like

Gewoon lekker van de Miros Time. Ik heb nog nooit een merk-nato of originele band gezien die het beter volhoudt. Ook niet minder, da’s het punt niet, maar voor 15 Euro kun je geen betere krijgen in mijn optiek.

Uitzondering: De canvas band van de Nomos. Man, man, man, wat een spul. Briljant.

Dat zijn drie Erika’s Originals, en die hebben echt een reputatie hoog te houden.

NATO is een functionele canvasband. Als je geen functionele canvasband wilt, prima, koop dan geen NATO. Maar ik begrijp echt niet waarom we hoity-toity moeten doen als we wel een NATO kopen.

Die zware van Miros Time bijvoorbeeld: De gaten vervormen niet, ook al blijf je met de pols en je volle gewicht achter een hek haken. Ze verkleuren niet snel in douches, zwembaden, zeewater of tijdens het klussen aan de ketting van de motor. De hardware zit stabiel en vervormt niet, ook niet onder stress.

Dat is wat je van een NATO wilt.

2 likes

Eensch!

En ik hou zelf van een wat dikkere ietwat stugge nato en dat zit bij Miro’s wel goed :+1:
Bovendien hebben ze veel verschillende kleuren.

Omega komt alleen met een zwart/grijze Bond.
Wat in feiten niet eens een Bond is.

Nu komen er natuurlijk mensen met Bond foto’s van deze nato.
Maar dat is een moderne Bond dus in mijn ogen geen echte Bond.

Nee absoluut niet het geld waard. Maar het is toch wel leuk een originele Omega band op het horloge te hebben. Dat weten ze bij Omega ook en daarom kunnen ze van die belachelijke prijzen vragen :roll_eyes::roll_eyes:

1 like

Je zet toch ook geen plastic velgen onder je gelikte auto? €150 voor een NATO vind ik overdreven maar er is altijd een middenweg.

Voor wat het waard is: er zit zeker verschil tussen verschillende fabrikanten.

4 likes

Daar heb je uiteraard een punt. Ik wist niet dat de nato’s van cheapestnatostraps kwalitatief zo verschillen met de andere genoemden in dit topic. Zal de volgende keer eens één van de andere genoemde fabrikanten proberen.

1 like

Wat een mooie Seamaster zeg :ok_hand:t2:

Aah, daar is de Aqua Terra.
Ik heb 'm om de pols gehad, baalde enorm dat 'ie verkocht was.

Gelukkig 1 weekje later op dit forum:

Als nog in de 36 mm variant om de pols.:sunglasses:

Oh ja, Nato past niet bij de klasse van dit horloge. Net als die Nato’s van @HanDavinci op zijn DJ.

Leer of staal +1.:sunglasses:

3 likes

Als je mij je adres even appt krijg je er wel eentje Erik.

2 likes

Als jij zo’n ding op de post durft te doen kriig je mijn adres niet. Zelfs niet met geld toe
:rofl:

Ps. Adres van de winkel heeft Ide wel.:innocent::rofl:

Ps2. 19mm lugs. XXX

1 like

Yup…“het is toch wel leuk om een echte te hebben” :smiley: :see_no_evil:

Tuurlijk wel, als dat functioneel zo uitkomt. Auto’s zijn dan ook rete oninteressant. Als ze comfortabel en stil zijn oud het al lang best. :grinning: :grinning: :grinning: