Omega Nato Straps

Heb een zwak voor Nato’s en koop ze het liefst in alle kleuren uit alle hoeken vd wereld.
Omega heeft nu sinds een jaar ook losse nato’s.
Op WUS forum wordt deze zeer veel gepost…ondanks de absurde prijs van ruim 200 dollar. Prijs hier is E188 zonder korting.

Vind ze wel mooi overigens…maar gaat me net iets te ver deze prijs.

Iemand hier de stap gemaakt.

Geleend van het net…

2 likes

Gaat mij toch echt te ver om een nato van 188 euro aan te schaffen

Ik heb er een tijdje terug eentje in in handen gehad bij een dealer. Het is echt een erg mooie band, lekker soepel en zeer mooi afgewerkt, veel mooier dan het gemiddelde eBay nylon bandje. Ze hebben een aantal leuke kleurstellingen, zo’n subtiel oranje randje vind ik persoonlijk wel mooi.

Ik denk dat ieder voor zich moet bepalen of het de vraagprijs waard is, ik heb er zelf zo mijn twijfels over. Voor hetzelfde geld kan je elders een handvol banden kopen die net zo soepel zijn maar geen Omega op een van de ringen hebben staan.

Ik zie de toegevoegde waarde totaal niet. En ik ben geen zeikerd op dit gebied, want ik draag wel gewoon Isofranes en NOS Tropics.

Volgens mij is het materiaal, zoals martv aangeeft niet vergelijkbaar met een standaard nato.
Zou ze wel eens IRL willen zien.

Rubber bandje met vouwsluiting van Omega kost ook gauw E450,00…piepklein stukje rubber. Voor zelfde geld koop je set autobanden voor je auto.

1 like

Ongetwijfeld is een Omega nato van betere kwaliteit, maar of dat de hogere prijs rechtvaardigt, betwijfel ik ten strengste. 20% kwaliteit, 80% naam of zoiets. Maar ja, dat is voor merkkleding, schoenen, tassen enz. net zo.

Maar dank voor de tip, ik had er nog nooit van gehoord… :+1:

Ik houd het bij een goedkope van 15 euro.
Maar als ze de helft van de prijs waren, had ik het overwogen…

Ziet er erg mooi uit, lijkt me meer te vergelijken met de strap die je bij een Tudor Black Bay krijgt dan de gemiddelde eBay nato inderdaad. Ik vind het wel grappig dat je nu een Omega ‘Bond nato’ kunt kopen voor je Seamaster Bond, terwijl de originele ‘Bond nato’ eigenlijk voor een Submariner was :smile:

Groeten,

Stefan

2 likes

Ik kwam ze laatst ook van rolex tegen… ik vind de prijs maar hoog. Koop liever 5/6 wat betere nato straps van een webshop dan eentje van omega.

Dit is een zgn betere nato…premium van C&B…
Toch heel anders dan die Omega.

Dat zou best wel eens een gat in de markt kunnen zijn, fijn geweven nato’s met mooie gespen en beugels.

Bij mij komt er nog wel een keer zo’n band. Lijkt me de ultieme aanvulling op mijn GMT SMP…

2 likes

Heb mijn C&B nato even aan mijn PO gedaan…
Staat hem wel top…
Nu nog wachten op een aanbieding ergens :slight_smile:

Heb ik dat weer?
Net een stalen band voor m’n Seamaster moet ik weer aan een originele Omeganato :smile:
Enkel en alleen als ze aantoonbaar in de Omegafabriek geweven worden

1 like

Heb je daar een linkje van? Want die zou ik wel eens willen zien…

Ik kwam het laatst tegen op instagram. Ik kan er op de website zelf of rolexforum niks over terugvinden. Zou best nog eens nep of niet van rolex kunnen zijn.

als ik er nu op google krijg ik geen echt positieve betrouwbare of bekende winkels / webshops die dat leveren, alleen wat louché winkels of part dealers. Als je bij foto’s kijkt zie je ze wel, dan snap je het idee :wink:

Hoop geld voor een nato band…
Maar als je dan een mooie planet ocean aan de pols hebt van en slordige 4000 euries dan valt het ook wel weer mee,en je hebt het dan wel helemaal af…
Doet het ook goed bij doorflipperen op zo,n horloge denk ik .
Los gezien is het natuurlijk gekkenwerk maar er zijn veel luxe artikelen waar mn wenkbrauwen van fronsen als ik de prijs hoor…

Coole combi’s


Iemand ervaringen met de leren nato van Omega? Ik vind ze mooi, maar helaas een prijs van maar liefst €300.

Ik vind deze prijs voor deze banden echt niet meer recht te lullen. Gaat nergens meer over. Komt wellicht ook omdat ik NATO’s van leer sowieso niet mooi vind.