Omega nieuwe releases 2022 algemeen topic

Ze adverteren echt met time zone functie, maar dit houdt idd in dat je gewoon op het juiste moment de chronograaf aan zet en laat lopen zoals @YY77 aangeeft.

3 likes

Tov de oude 57 is het bij de nieuwe wel een nadeel dat de gangreserve niet meer door beweging opgeladen wordt, heb je zomaar ineens een stilgevallen horloge als de chronograaf continue loopt en je vergeet tussentijds op te winden.

1 like

Denk je ook zo over auto’s?

082d1309-17ad-4451-9e4c-eed3e53b7797_8ca48398-17c8-4301-b8ea-21ea967b1b4b

Ik ben een auto noob maar ik vind ze allebei heel erg lelijk.

1 like

Ik zie t al gewoon gekopieerd van elkaar. Beide wielen en spiegels en bumpers. Zelfs de kleur is nageaapt. Nou ja in ieder geval niet in zo’n sissy kleur

2 likes

Met die vergelijking sla je de plank nogal mis. Het is zó evident dat Omega zich heeft laten inspireren door Rolex. Dat kun je gewoon niet ontkennen, zelfs de trend van een daytona op oysterflex hebben ze rustig meegenomen in de release. Groene seamaster want groen is kennelijk hot (Hulk etc). De felle kleuren van de OP lijn, de groene “daytona” op geelgoud, de “deep sea”. Zitten verder ook unieke horloges tussen en ik vind veel van de nieuwe horloges mooi, maar je kunt niet ontkennen dat Omega heeft gespiekt. Het is uiteindelijk niet heel erg boeiend, want Omega maakt prima horloges, maar het is wel een beetje inspiratieloos en niet echt vernieuwend. Omega zet zichzelf er ook mee in de schaduw vind ik.

Ik ga de groene Seamaster kopen dus het werkt wel, voor de Rolex groupies kennelijk niet, who cafés

Een rode sport auto wordt al snel met een Ferrari geassocieerd. Zo zal een groene duiker steevast met de Rolex Hulk vergeleken worden.
Omega had toch wel een andere kleur kunnen bedenken en niet als spuit elf achter de mode aan te huppelen.

1 like

Die kleur groen is toch totaal anders?
Net als de wijzerplaat, wijzers, kastvorm, …
En het design van de stalen band.
En de vorm van de bezel.
….

Vind dit echt een “Rolex fanboy” opmerking @Jorden86

18 likes

Uhm, PP nautilus in het groen vorig jaar, just saying.

Dan nog de datum op 6 ipv 3 en geen loepie.
Ook de prijs zit een verschilletje in :grinning_face_with_smiling_eyes:

Ik ben meer fan van Rolex als van Omega.
Maar dit geneuzel over kopie paste…

Man man :man_facepalming:

3 likes

Gezien de verdeeldheid heeft dit topic duidelijk een poll nodig:

• Omega laat zich in z’n designkeuzes duidelijk teveel beïnvloeden door bestaande Rolex-designs.
  • Rolex-liefhebbers hebben sterk de neiging om alles langs de Rolex-meetlat te leggen: Omega heeft duidelijk z’n eigen stijl.

0 stemmers

4 likes

Ik wilde ze allebei kiezen maar dat kan niet :face_with_symbols_over_mouth:

1 like

Ik denk dat Omega op een andere manier naar Rolex had kunnen kijken en zich beter had kunnen toeleggen op wat kleinere verbeteringen van hetgeen ze al hadden. Dit hebben ze bij de Speedmaster wel gedaan, dus ze kunnen het zeker. Wat had ik graag gezien:

1. 300M: kleine tweaks, milimetertje kleiner, taper in de bracelet, glidelock-achtig systeem, evt. no-date versie. Geen HEV. Instant winner.
  2. PO, idem. Lume in de bezel voor alle kleuren.
  3. AT, geen vlindersluiting meer. Gebrushte band met taper. Central seconds versie zonder datum.
  4. Speedmaster, niet nog meer versies.
  5. Railmaster, 38-39mm zonder fauxtina lume.

Over het algemeen vind ik Omega’s ook wat te dik, dus een mm of twee eraf zou wel lekker zijn.
Wat mij betreft een hele hoop gemiste kansen dus met deze releases.

6 likes

Dat hebben ze al een tijdje. Voor de rest helemaal eens, als ze deze puntjes even oppakken sta ik in de rij.

1 like

Mee eens behalve de Railmaster die vind ik gewoon verschrikkelijk saai mogen ze weghalen uit de collectie.

1 like

ik vind het een heerlijk ding, deze Omega zonder bling. :yum:

9 likes

Het doet me denken verf op hout snel geverfd.

1 like

Hoewel ik dat helium ventiel niet echt mooi vind is het wel een designelement wat heel herkenbaar is en mede daardoor het horloge een eigen smoel geeft. Dus ik vind het lastig of dat je die nu moet weghalen met het risico dat het uiterlijk dan weer te generiek word bevonden.

2 likes

Mja, daar heb je een punt. Maar ik denk dat het desondanks nog steeds erg herkenbaar Omega blijft. M.n. door de twisted lugs.

1 like