Mij maakt het niet uit, alleen als men vanaf dag één de vergelijking met de Hulk maakt, dan zal die groene 300m ook nooit meer dat stigma kwijtraken en als ze een rode, oranje, gele of paarse hadden uitgebracht, had niemand een paralel met Rolex getrokken.
Dat de tint groen ietsje anders is doet er echt niet toe en blijkbaar wordt de 300m nog altijd als een sub concurrent gezien (en terecht).
Ja, ik als Omega fanboy ben het hier helemaal mee eens. Zoals eerder genoemd; dit jaar is Omega met z’n releases slechts een trendvolger, met goedkoop jatwerk.
De horloges op zich zijn lang niet verkeerd, maar qua uiterlijk/kleurstelling alles behalve vernieuwend.
En wat moeten ze dan precies doen om ‘vernieuwend’ te zijn qua uiterlijk/kleurstelling? Want in mijn ogen is op dat vlak ‘vernieuwend’ in de horloge-industrie al 40 jaar dood. It’s all been done before, and… who cares?
Disclaimer: zit nix bij deze lichting voor mij, en een Omega fanboy ben ik niet.
Serieus?
Zeker serieus. Wat had Omega moeten uitbrengen om jouw honger naar vernieuwing in uiterlijk/kleurstelling te stillen? Ben benieuwd.
De Rolex Skydweller was zo’n voorbeeld. Revolutionair ontwerp tav een annual calendar. Waarbij de fluted bezel ook mechanisch betrokken is bij het instellen van de maanden.
Naar mijn idee hadden ze vooral moeten kiezen om NIET dezelfde kleuren uit te brengen.
Breng 1 of twee kleuren AT uit en probeer daarin zo afwijkend mogelijk te zijn.
Je maakt er weer het jouwe van. Ik heb het expliciet over vernieuwend qua uiterlijk/kleurstelling.
Dus niet dezelfde kleuren als Rolex. Maar het mocht dan wel lijken op Oris, Tag Heuer, Zenith? Daar had namelijk geen haan naar gekraaid. En elk kleurtje zal wel al es gedaan zijn door iemand hoor.
Dan is Jacob & Co de laatste jaren wel revolutionair met bijvoorbeeld de astronomica. En Richard Mille met zijn design en gebruik van zeer lichte materialen.
Ik hoop dat je het verschil snapt tussen die 2 spelers en Omega.
Oris zit toch niet zo dicht tegen Rolex als Omega???
Omega wil zwaar concurreren met Rolex. In prijs en modellen. Dat willen allerlei andere merken niet. Die willen vast met de modellen een graantje meepikken maar iemand die voor een Oris komt vertrekt niet met een gele Rolex. En andersom ook niet!!!
Lijkt me echt geen hogere wiskunde…
Grappig dat je dat zegt want jij haalt ook allerlei merken aan de onderkant aan die niet met Rolex/Omega concurreren.
Maar het is duidelijk dat Rolex de grote jongen is en dat de hele horloge industrie inspiratie haalt uit de modellen, kleurstellingen en design elementen van Rolex. Zelfs zo’n grote entiteit als Omega.
En iemand die voor een gele OP komt vertrekt dan wel met een gele AT? Omdat Rolex een gele plaat heeft uitgebracht mag Omega dat niet meer doen? Volgens mij was Doxa er veel eerder met een gele plaat?
Dat een merkenslaaf als jij die conclusie trekt zal niemand verwonderen.
Ben zo blij dat eindelijk iemand hier de waarheid spreekt. Sorry, ik bedoel de waarheid in petto heeft
Aangezien die prijzen dicht bij elkaar liggen is die kans een stuk groter ja. Vergeet even niet dat 99% van de kopers niet van die mafkezen zijn die op horlogefora zitten.
Is gewoon simpele marketing.
Anyway, ik vind het interessant om te zien hoe veel mensen vinden dat Omega Rolex volgt. Kijk gewoon even dichter naar de releases en je zal zien dat ze beide gewoon een veranderde tijdsgeest en nieuwe consumentenvoorkeuren reflecteren. Ja, goud is terug in. Ja, groen is het nieuwe blauw. Ja, het mag terug een kleurtje hebben en uit de band springen. Ja, rubberen straps kunnen ook op luxe horloges.
Jup, eens.