Omega nieuwe releases 2022 algemeen topic

De poll zegt wat anders dwz bevestigend hoe jij en ik erover denken.

3 likes

Iedereen is toch aan het thuis werken?
Kan het niet zo zijn, dat 1 ontwerper onder 2 verschillende namen bij de 2 verschillende bedrijven in dienst is?
Of dat ze samen een beetje zitten te tekenen en zich “bezotten” dat ze ermee weg komen?
Misschien staat de ontwerp pc per ongeluk in de stand “kopiëren”?
Wellicht is er een ontwerper weggekaapt bij 1 van de 2 bedrijven?
Heeft er iemand op een linkje geklikt wat niet goed is uitgepakt?

Het kan allemaal.
Zo lang je zelf maar blij bent met je horloge toch?

Lekker weer buiten.

3 likes

Ok.

Goed dat jij weer inhoudelijk scherp reageert. Anders moet je m’n auto er terug bijsleuren. Of het aantal Rolexen die ik al aan list gekocht heb :rofl::rofl::rofl::see_no_evil::clown_face:

schráál

Gewoon subliem!!! :star_struck: :star_struck: :star_struck:

1 like

Ben eigenlijk echt benieuwd om wat irl plaatjes van de volgouden met groene plaat te zien. Gaat mooi zijn denk ik. Enkel die 2 plaatjes van Monochrome gezien tot nu toe.

1 like

Zat de technische aspecten ook al te vergelijken idd.

Eens, Van Rolex is gewoon het merendeel niet leverbaar ze zullen stom zijn geweest zijn als ze dit inkoppertje marketing technisch niet hadden gemaakt. Beter goed gejat dan slecht bedacht, precies!

Gelukkig heeft het merk nog genoeg eigen innovaties en designs.

(Het Vergelijk met de groene seamaster en de hulk snap ik overigens niet. Totaal verschillende horloges. Ja groen… dus, heeft ieder merk toch?)

3 likes

Misschien ook " The great watch reset " .

14 likes

Lekker hoor … (laat die :crown: groupies maar praten)

2 likes

Ik vind deze misschien nog wel mooier dan de daytona

6 likes

Ai. Over vijf minuten komt er iemand bij je, om je haarfijn uit te leggen dat je dat eigenlijk niet vindt. Even volhouden nog.

11 likes

75% van de stemmers maakt ongeacht de mate van overeenkomst toch dezelfde keuze als kneejerk reflex op beide merknamen :man_shrugging:t2:

De band-opties…

Zou er geen zwart leren band zijn?

2 likes

De 3861 SS heeft dat dus zal gewoon los te verkrijgen zijn.

1 like

Als we dat van te voren kunnen vertellen, dan is het toch voorspelbaar, en juist niet vernieuwend?

Toen Rolex de OP, welke niet populair was, opnieuw uit ging brengen in felle Stella-achtige kleuren, was iedereen verrast (verbaasd vaak). Wie had zoiets nou verwacht?
Dat Omega dit een paar jaar later gaat kopiëren vind ik niet echt vernieuwend.

Wat vind ik dan wel vernieuwend?
Gebruik van andere materialen of technieken, zoals ook Omega heeft gedaan, of nog steeds doet.
Vernieuwend kan ook iets zijn zoals een totaal andere benadering zoals bv Grand Seiko dat doet, met hun wijzerplaten en afwerking, en niet te vergeten Springdrive uurwerken

Ik vind toch wel voor Omega spreken dat ze met het co-axial uurwerk, keramische kasten en rubberachtige bezelinlays aantonen dat ze het wel in zich hebben.

Dat ze nu als soort kopieerfabriek worden weggezet is een beetje overtrokken. Sowieso is die Speedtona geslaagd door geen screw-down pushers te knippen en plakken, echt de kutste uitvinding ooit op chronograaf gebied…

2 likes

Neen.

1 like

We spreken hier puur en alleen over de uiterlijkheden van de 2022 releases, en ik noem juist ook Onega in mijn vorige antwoord aan @septentrio als het gaat over vernieuwende ontwerpen/ideeen betreffende gebruikte materialen en technieken.

Juist daardoor ben ik een Omega fanboy geworden. Ze zijn erg goed bezig, maar bij de nieuwe releases hebben ze zich er qua uiterlijk wat makkelijk afgemaakt door beproefde succes ideeën over te nemen.
Technisch laten ze wederom weer erg mooie dingen zien.