Omega nieuwe releases 2022 algemeen topic

Ja. hoe durven ze bij Omega een groen horloge uit te brengen. En ook nog eens rond met wijzers, Rolex heeft dat allemaal ook al gebracht…

4 likes

Met de ‘verbeterde’ Speedmaster kan je dat - de MkII. Die is was 120m waterdicht. Zonder geschroefde drukkertjes.

De reissue Mark 2 heeft trouwens ook 10 bar WR.

1 like

De wijdverbreide misvattingen over dat een horloge ongeschikt is om mee te zwemmen als die maar 50m WR heeft en/of er een schroefkroon ontbreekt zal een lage response geven (niet alleen bij de Speedy), Ik denk dat de response op de vraag hoeveel mensen hun Daytona niet durven/willen dragen maar in de kluis hebben liggen hoger is.

ps. mijn Speedy op alcantara kan niet zo goed tegen water.

4 likes

Omega was de eerste die een quartz als marine chronometer gecertificeerd heeft gekregen.

1 like

Ah gelukkig. Zijn er ook mensen die dat dan doen?

Ik vind deze kleur groen echt schitterend. Andere kleur leren band er op en dan in 38mm graag.

3 likes

Hoe moet ik dat nu weten? Als je probeert een punt te maken dan lukt dat niet. Want ik geef je op een blaadje dat er meer Daytona dan Speedmaster safe queens zijn 🥲

Hoe vaak zwem jij met die 5513 van je?

wat ik me afvraag:
ik kom niet zoveel in de rolex topics maar moeten ze daar ook constant met omega fans in discussie?
want waarom hier constant komen vertellen dat rolex beter is? beetje kinderachtig. laat mensen lekker genieten van het merk dat ze mooi vinden.

3 likes

Deze worden ook nergens vermeld, waren er al in 2015. Natuurlijk staat er geen Rolex op de plaat…

13 likes

Het is ook weer totale triestheid, waar mensen zich druk om maken… huilie huilie huilie, Omega heeft afgekeken bij Rolex… Rolex is king blablablabla… modellen vergelijken waar ongeveer 0,0 overeenkomsten mee zijn. Hooguit in de verte een kleurtint die zodanig afwijkt dat je ongeveer kleurenblind moet zijn om de overeenkomsten te zien.

Je hebt nu gewoon meer kleurkeuzes bij Omega. Iedereen blij toch? Behalve de Rolex fanboys natuurlijk.

7 likes

Gaaaaf!

1 like

FIFY.

De oprichter van HODINKEE is een Omega fan. Daarnaast hebben ze meerdere collabs met Omega en Swatch group gehad. Ik twijfel een beetje aan hun neutraliteit.

1 like

Hodinkee is niet echt objectief. Watchfinder en Co waarvan men zegt dat ze banden met Omega hebben heeft in een video gezegd:

Als we willen zien wat Omega volgend jaar released, moeten we naar de release van Rolex van dit jaar kijken.

Het was een comment van een lezer hè, niet een mening van meneertje Clymer.

Ow ok, my bad.

1 like

13 likes

Mooiste plaatje tot nu toe. :heart_eyes:

Toch even kijken of een nier wat oplevert. :grimacing:

Zelfs Apple doet een “hulkje” :joy:

1 like

Kunnen we het gesprek niet gewoon inhoudelijk over Omega houden en niet perse de vergelijking met Rolex? Dat is toch wel voldoende besproken?

Had zelf toch wel stiekem de hoop dat er nog weer wat kleinere Omega’s zouden komen, dus onder de 40mm. Mis ik iets of is alles > 40mm?