Omega nieuwe releases 2022 algemeen topic

Dan kun je alles platslaan.
2 register chrono’s bestaan al eeuwen.

Ik heb overigens niets tegen Rolex of de meeste Rolex horloges. Wel tegen slaafse fanboys en de hype.

7 likes

Deze lust ik wel, had de witte al langer in het hoofd maar nu begin ik wel te twijfelen.

1 like

Omega Seamaster Ultra Deep en nieuwe groene Seamaster Professional 300m geslaagd. Evenals de full gold Speedmaster met groene plaat.
De rest vind ik echt teleurstellend van Omega. Die Aqua Terras zijn om te janken. Ook echt afgekeken bij Rolex van de Oyster Perpetual lijn.

Edit: dat gezegd te hebben heeft de wijzerplaat van de Ultra Deep ook wel wat weg van de Rolex Deep Sea Seadweller James Cameron weg. Wederom goed gejat van Omega. En ook wel een beetje jammer eigenlijk, maar geeft tegelijkertijd ook weer aan hoe superieur Rolex is.

Edit 2: Omega heeft gewoon de catalogus van Rolex opengeslagen en de succes nummers in een Omega sausje uitgebracht:

Begrijp mij niet verkeerd, Omega heeft een paar mooie releases uitgebracht. Echter is
Rolex overduidelijk gewoon de onbetwiste nummer 1 :trophy::1st_place_medal:

1 like

Ik ben geen rolex fanboy, maar moderne omega doet me echt niets. Geef mij maar een vintage connie.

Forgetable. En ronde datums zijn ugly… maar dat is op de 34mm.

1 like

Ik vind dat ze de AT wel een flinke vooruitgang tov het vorige model, vooral door die nieuwe band. Wel jammer dat ze die datumschijf wit hebben gelaten, die knalt er echt uit zo maar not in a good way.

1 like

Die ‘57 maar dan met een zwarte plaat en witte lume in plaats van faux patina graag!

7 likes

Tudor hou op man saaier dan saai.

Ben een groot Omega fan en die groene Seamaster is echt wel gaaf, maar de overige van dit plaatje duidt allemaal op weinig creativiteit… pfff als je je grootste concurrent zo moet na-apen doe je iets fout in mijn beleving.

Die vele kleuren snap ik wel, dat is gewoon populair op het moment, lijkt wat dat betreft net een bedrijf wat winst wil maken.

Los van dit wel een paar toffe releases zoals de 57.

Zitten paar prachtige modellen tussen! Maar wat een geneuzel over Rolex zeg. Beide mooie merken, punt. Snap dat wedstrijdje niet.

6 likes

Denk dat menig lid niet begrijpt wat een semantische discussie is.

Nicely said!

4 likes

Ik ben tegenwoordig echt een Omega fanboy, maar veel nieuwe releases zijn qua idee en kleurstelling een copy/paste van dat andere grote merk. Erg jammer, hoe mooi sommige ook gelukt zijn, maar origineel is anders. Een trendvolger wordt geen trendsetter, en trendvolgers worden zelden gehypet.

De 57 met sandwich wijzerplaat vind ik het meest geslaagd. Met 40,5 dia, en 13mm dikte, lijkt het alsof Omega toch luistert naar de markt, maar ja dat doen trendvolgers natuurlijk ook.

1 like

Alles met goud is top de rest word ik niet warm van. Inderdaad die volle gouden, tering wat een lekker ding is dat.

Gadverdamme wat een knapperd!

Als je alles hier leest lijkt het wel of er
maar twee horloge merken bestaan.

3 likes

Okay dan;

2 likes

Zo op de foto gezet lijkt hij enorm :sweat:.
Enne, off topic? :slightly_smiling_face:

41mm, veel wijzerplaat en weinig bezel.

Wit goud is toch goud in reactie op breakie’s post

Met witgouden bracelet dan :upside_down_face:

Sorry, zo kwam die niet en had ik ook niet gewild.

Ik mikte dus op horloges die volledig uit goud gemaakt zijn :sunglasses: