Zoals @belgianmoonwatch al postte:
Eerlijk gezegd zie ik vooral bestaande ontwerpen die uitgebreid zijn nu met nieuwe kleurselecties. Niet super origineel nee, maar een directe kopie? Dat zie ik er niet in. De Speedmaster ook: een bestaand ontwerp letterlijk zo oud als de straat dat nu āopgefristā is met nieuwe kleuren wijzerplaten. Toch ook niks wereldschokkends?
En sorry maar ik vind niet dat je de āUltra deepā als een kopie van de Deep Sea kunt wegzetten. Ik zie voornamelijk Omega DNA in de wijzerplaat en de kastvorm, het lijkt mij een heel natuurlijke verderzetting van de Planet Ocean net zoals de Deep Sea dat is voor de Sub.
Ik kan niet zeggen wat je moet zien maar ik ben persoonlijk wel van mening dat als je het niet ziet dat gewoon heel knap isā¦
Edit: en dit staat los van waar ik fan van ben of niet. Zeker de speedmasters zijn prachtig. Maar Omega had ook kunnen kiezen om de speedmaster bijvoorbeeld niet groen uit te brengen maar in rood zoals de '57 Speedy.
Mijn punt is je ook gewoon ziet wat je wilt zienā¦
- De Speedmaster is een oud ontwerp, de verandering is een anders gekleurde wijzerplaat en een rubberen band. Want zwart en goud zijn nooit eerder gedaan en zƩker al niet door andere merken dan Rolex.
- Idem voor de Speedmaster met de groene wijzerplaat, het is zeker niet zo dat groen en brons/goud nu mode is op dit moment.
- De Ultra Deep is een bonkige Planet Ocean.
- De groene Seamaster is een ⦠groene Seamaster
- En de kleurige ATās zijn wijzerplaat kleuren die we ook al op zoveel andere modellen gezien hebben.
Heeft Omega het zich wat (tĆ©) makkelijk gemaakt en populaire modellen voorzien van populaire kleurtjes? Absoluut, ik mis ook wel wat durf en de nieuwe ATās halen het bij mij ook niet vergeleken met de oudere. Maar de vergelijking met Rolex als āde grote inspiratiebronā lijkt mij wat kort door de bocht als de rest van de horloge industrie hetzelfde aan het doen isā¦
Met als groot verschil:
De rest wil zich niet direct meten met Rolex. Omega overduidelijk wel. Als je dat wil moet je je eigen koers varen en niet je horloges onder het Rolex kopieerapparaat leggen en (bijna) dezelfde prijs vragen.
Ik zie bitter weinig ākopieerapparaatā werk hier, hoogstens het volgen van de huidige trends in horlogeland. Ik betwijfel dat Rolex de bron is van al deze trendsā¦
Dan moet je echt even langs de opticienā¦
Of ik bekijk de hele horlogewereld niet enkel door een Rolexbrilā¦
Super interessant topic wordt dit. Als die groene Speedmaster een Rolex-kloon is, was de zwarte Daytona dan al die tijd een Speedmaster-kloon? En de overeenkomsten tussen deze twee horloges zijn inderdaad gewoon eng:
O nee, toch niet.
Ik bedoelde De Speedmaster 57.
Hahahaha idd
Dat laatste hoor je me ook helemaal niet zeggen. Wel dat op de plaatjes alle Omega modellen duidelijk later zijn gekomen dan de Rolex modellen.
En nogmaals: Omega had ervoor kunnen kiezen bijvoorbeeld ook voor het mooie rood te gaan wat enkel in de '57 Speedy te zien. Ik had daar de rosegouden speedy ook graag mee gezien, en de Seamaster had het ook goed gestaan.
Dat wordt een semantische discussie ⦠nietwaar @BG1?
Zonder dolle, ik heb die foto voorgelegd aan mijn vrouw. Ik vroeg of ze verschillen zag tussen de bovenste rij (rolex) en de onderste rij (omega).
Laat ik het zo zeggen, ze vroeg mij waarom ik dat überhaupt vroeg? Er is toch geen verschil
Ze zijn rond en hebben wijzers en kleurtjes. Voor de normale wereld buiten wij als horlogegekken is dan zowat elk horloge met 3 wijzers identiek
Je bent niet gek. Tuurlijk doen ze Rolex na. Alleen fanboys zullen ontkennen. Dat gezegd hebbende is de groene seamaster prachtig. Ook de geelgouden speedy met groene plaat is geweldig. De reduced ziet er ook wel sexy uit. Beetje jammer dat Omega Rolex een beetje nahobbelt terwijl ze echt wel prima horloges kunnen neerzetten.
Ftfy.
Ze zijn allemaal gewoon gaaf! Los van het feit dat ze een beetje gespiekt hebben bij de buren
Hmm nee niet echt. Zitten ook wel gedrochten tussen
Ja, hier nog een.
Ik heb nog geen plausibele verklaring waarom het heliumventiel op de PO is verdwenen. En deze nog wel gewoon op de seamaster zit.
Groen is het nieuwe blauw