Omega nu ook 5 jaar garantie

Omega heeft gisteren bekend gemaakt dat ze vanaf 2-11-2018 op alle horloges 5 jaar fabrieks garantie geven. Dit is met een terugwerking ook geldig voor horloges die verkocht zijn vanaf 1-7-18
Ze beginnen op Rolex te lijken met hun garantie!

5 likes

Op een Speedy toch 3 jr extra

2 likes

Net Christopher Ward…

3 likes

Ook 5 jr?

1 like

Gezien. Mooi!

1 like

Ja, maar dat doen ze al 10 jaar ondertussen :ok_hand:

1 like

Pis met zowel mijn Speedmaster (december 2017) als mijn Seamaster (juni 2018) naast de boot. :unamused:

Bad luck

Zal eens tijd worden voor horloges in de Omega prijsklasse, of ben ik veeleisend?
Als je er zoveel voor durft te vragen, mag je er als fabrikant ook wel blijk van geven dat je er zelf ook wel op vertrouwt.

4 likes

Helemaal eens. Is niet meer dan normaal

1 like

Leuk om te weten, komt goed uit voor mijn SMPc uit 09/2018 , twee jaar extra :+1:t2:

2 likes

Achja zal er niet minder dan genieten.

2 likes

Overigens vraag ik me af wat de meerwaarde voor de koper is. Zeker bij mechanische horloges. Als er echt iets mee is wat onder een garantie valt, zal dat euvel zich toch in de eerste paar maanden voordoen. En niet na 3,5 jaar. Ik denk dat zoiets erg uitzonderlijk is.

Maar goed, geeft wel een rustig gevoel.

1 like

Mijn Omega begon na 1.5 jaar opeens veel te snel te lopen.
Bleek om een defect aan de balans te gaan en is onder garantie vervangen.

Scheen een bekend probleem te zijn maar gezien horlogemerken niet aan terugroepacties doen moet je het zelf ondervinden.
Als de problemen pas na de garantietermijn waren begonnen had ik dus kunnen fluiten naar een oplossing terwijl Omega wel weet dat het een fabricagefout is

3 likes

Als ze in een dergelijke situatie geen coulance aanbieden, zijn ze geen knip voor de neus waard. En kan ik me dan ook niet voorstellen. Maar blijft hypothetisch wat ik zeg.

Het hele verhaal mbt garantie termijnen is sowieso wat raar. Je hebt gewoon recht op de wettelijke garantie termijn en die kan, voor zover ik het me goed herinner, best langer zijn dat de 2 jaar die ook Omega hiervoor aangaf.

1 like

Ja. Maar nu is het officieel geregeld.
En anders moet je diverse wegen bewandelen om evt je gelijk te halen

Ik ben er blij mee

1 like

Om welke omega gaat het als ik vragen mag

Hoppa!

Heeft mijn mk2 Racing speedmaster ineens 5 jaar garantie😍

Een vorig model Aqua Terra

1 like