Omega Ocean Heritage

Omega Ocean Heritage: The Dive Begins

Erg tof filmpje. Leuk om te zien hoe ze ooit zijn begonnen met het verkennen van de oceaan en hoe Omega hier al een rol bij speelde.
Tegenwoordig verkennen we vooral ons bureau. :zipper_mouth_face:

Ongetwijfeld dat dit een vooraankondiging is van een nieuwe duiker van Omega. :ok_hand:

6 likes

Erg leuk.
Meteen ff laten zien wie het uitgevonden heeft :joy:
Wat nou Rolex? :grin:

1 like

Ja, heel gaaf!

Dit sluit er goed op aan vind ik…ontzettend gaaf project van Victor Vescovo waarbij de Omega Ultra Deep een leuke bijrol speelde :slight_smile:

1 like

'Stt… laten we die naam nou niet in de eerste post al noemen. :ghost:

Ik krijg wel weer veel waardering voor Omega als ik dit soort filmpjes zie. :clap:

2 likes

Ja, zeker! Ik ben op technisch vlak sowieso erg van Omega gecharmeerd…durven daar veel meer te innoveren dan anderen en dat spreekt mij erg aan!

4 likes

Plus gewoon erg mooie en goed gemaakte horloges. :muscle:

4 likes

durfden*

Omega’s verleden is helaas mooier dan het heden.

Zou je die willen onderbouwen? Ben wel benieuwd!

Mooi, hè?

1 like

Dat is helaas met meer merken zo.

Das waar. Eigenlijk voor allemaal sinds ze niet meer echt relevant zijn.

1 like

Sinds de quartz crisis.
En sinds Swatch zich ermee heeft bemoeid. Maar die hebben ook weer heel veel merken van de ondergang gered.
Dus ja. Pro’s en cons hier.

Ze maken het zich niet al te moeilijk

Het horloge wordt niet eens nat in die test :face_with_hand_over_mouth:

Is er ooit een re-issue van geweest?

1 like

Aha wat grappig! Dat zullen ze vast niet nog een keer doen. Wel benieuwd waar de teasers heen gaan leiden.

1 like

Wordt tijd voor een iets kleinere 300M, kunnen ze de concurrentie met BlackBay58 aan!
Al die modellen in het assortiment maar een medium size 300M is er nog niet (komop Omega :smiling_face_with_three_hearts:)

1 like

Dus als ik het geod berijpnwas omega eerser dan rolex met een water dicht horloge?

EDIT
nee laat maar rolex was eerder😂
Maar dit is wel een gaaf ding

Omega is kort voor OG.

Mocht je nog een originele Omega Marine willen; hier staat er een op ebay:
Wel met wat werk, hij loopt niet :innocent:

Grappig detail is dat dit exemplaar een dubbele merknaam draagt, Omega/Tissot. Omega en Tissot waren in 1930 samengegaan in SSIH en deelden sindsdien vaker uurwerken en productiefaciliteiten. In dit exemplaar zit ook een Tissot uurwerk.

1 like