Omega of Breitling

Ik ben opzoek naar een horloge in de hogere prijs klasse.
Mijn keuze is gevallen op een Omega of een Breitling.
Welke merk raden jullie aan?

1 like

Je bedoelt stijl of geen stijl. :wink:

Mika

Ik bedoel welk merk is beter?

Omega past beter bij je forum naam

6 likes

Omega. Vind ik mooier.
De vraag is: Wat vind jij mooier?

Breitling Avenger 2 of Omega Moonphase

En welk model Omega ten opzichte van welk model Breitling. Het is lastig complete merken met elkaar te vergelijken.

Breitling Avenger 2 of Omega Moonphase

Nu al een legendarisch topic!

Dus niet Breilting of Omega in het algemeen…

Maar welke model vinden wij mooier: Breitling Avenger II of de Omega Moonphase, waarbij ik er voor het gemak vanuit ga dat je de Speedmaster C-Axial Moonphase bedoelt…

Eeehh…de Omega dan.

Wat wel eens helpt is uitleg hoe je tot deze twee opties bent gekomen, wat jouw pro- en cons zijn van deze modellen…of het je enige horloge is of dat deze afgewisseld wordt en voor welke gelegenheden je hem gaat dragen…

Die Omega op leer kan redelijk formeel bijvoorbeeld, de Breitling is minder subtiel…

Beetje moeite doen voor een topic kan geen kwaad hoor!

5 likes

Natuurlijk de Omega

Ik zou die breitling kopen man, mooie dikke shine erop met mooie B-tje er op!

Kost gewoon 7 barkie ofzo.

4 likes

Waar is de tijd naartoe waar we dingen kochten die we zelf mooi vonden…

7 likes

Moonphase natuurlijk!

2 likes

Als ik het filmpje van de internationale Youtube celebrity Ʃn horlogeconnaisseur Archibald chesterfield III eerder had gezien had ik absoluut een Breitling gekocht. Archie is super enthousiast, dus dan moet het wel een goed merk zijn!

Zie https://www.youtube.com/watch?v=ups2h402gyY

:joy:

Alle gekheid op een stokje: moonphase natuurlijk, want mooie bandenswapper, verfijnd en (volgens mij) waardevaster.

Ben je een heer: Omega
Ben je een patser: Breitling

2 likes

Leuke discussie altijd :smiley:

Tsja, waarom niet beide? Als horlogeliefhebber zijn er bepaalde horloges van beide merken die me trekken en beide die ronduit ruk er uit zien.

Omega heeft over het algemeen klassiekere ontwerpen en de Moonphase is natuurlijk erg mooi. Maar zeker voor een wat jongere doelgroep mag het wel wat spannender. Toen ik 27 was kocht ik een Breitling Airwolf, niet een super druk horloge maar wel een gepolijst stuk staal in een modern uiterlijk wat zeker opvalt. Tsja, dat moet je leuk vinden. Ik noem het altijd mijn ā€˜drugsdealer horloge’; af en toe is het wel eens leuk om wat te pimpen, vooral omdat ik ook wel bekend sta om de wat bijzondere uurwerken.

Dus als ik morgen met iemands creditcard mocht shoppen kon kiezen uit beide… goede kans dat het de Breitling Avenger zou worden.

Tuurlijk, een Omega Ploprof past perfect onder/bij een maatpak. :wink:

En een Breitling Headwind is voor patsers…:hushed:

1 like

Ik draag maatpakken, heb geen ploprof, wel een Omega, maar ik zie niet zo goed wat een maatpak met het al dan geen heer zijn te maken heeft. Een maatpak is slechts uiterlijke schijn.

1 like

Een horloge dus ook :wink:

2 likes

Zeker Omega! Puur gevoel bij het merk en horloges…Breitling heeft een paar mooie modellen maar ik voel er niks voor…