Omega of tag heuer

Ik ben van plan een nieuw horloge te gaan kopen.
Nu heb ik twee modellen die ik allebij aantrekkelijk vind.
Maar ik kan er niet uitkomen. Hieronder beide modellen.


omega seamaster chronograph


Tag Heuer aquagraph

De Tag heb ik om gehad. Is een heel mooie klok. Mooi massief. Vind het alleen jammer dat er geen
datum op zit. Tevens geeft een van de wijzers de 24-uur aan.
Het bijzonder aan dit horloge is de grote minutenwijzer van de chrono in het midden samen met de secondewijzer.

De Omega is gewoon een mooie klassieker. Hier heb ik wel een model gepast maar de chrono hadden ze niet
op voorraad. Heb toen een “gewone” seamaster Quarts gepast. Maar hier bleek dat de Tag wel mooier stond. Maar
dat kan ook komen omdat het en mid-size betrof. Nu zag ik hem pas toch ergens in de vitrine staan en ben ik toch
weer gaan twijfelen.

De prijs waarvoor ik de Tag kan kopen bij www.collectorstime.com ligt als ik geen invoerrechten en btw hoef te betalen. onder de prijs van de omega die ik bij Sayin zou kunnen kopen. Terwijl de winkelwaarde van de Tag veel
hoger is dan de omega.

Wie kan mij helpen met kiezen.

Voor de duidelijkheid hieronde de horloges die ik reeds bezit.


Sinn 203

Alvast bedankt voor de hulp

Ik vind het lastig te adviseren. Allereerst: ik vind je Sinn heel erg mooi, een echte klassieker. De Tag vind ik een minder geslaagd model. Daarom zou ik voor de Omega kiezen. Maar ik ben niet gek op de open wijzers. Ik houd van horloges waarbij je in 1 oogopslag kunt zien hoe laat het is (zoals bij je beide huidige horloges).

ik zou voor de tag heuer gaan, zeker ook omdat de chrono’s op een andere plek zitten dan bij de sinn en de omega, verder zie je de omega veel vaker dan de tag ( das voor mij een pre)

Ik zou voor de Tag gaan, al zou het alleen al zijn omdat ik er zelf al twee heb…

Patrick

hoi,

ik zou voor de omega gaan, al vind ik de tag zeker niet verkeerd…lastig
je kunt deze omega zeker niet vergelijken met het passen van een gewone en dan ook nog midsize, misschien liggen ze alle twee wel ergens bij een dealer dan kun je ze naast elkaar bekijken.

Ik zou bij de keuze tussen deze twee voor de tag heuer gaan, gewoon omdat ik die mooier vind.

Ik zou ook voor de Omega gaan, die Sinn die je al hebt , vind ik overigens wel heel erg mooi (tu)
die TAG vind ik gewoon een lomp model.
Groet, André

Omega! Tag is te grof vind ik persoonlijk. Die Sinn doe je niet toevallig weg voor een zacht prijsje? :smiley:

Ik zou voor de Omega gaan. Die TAG is ook niet verkeerd maar die gele wijzers maken hem, in mijn ogen, een beetje speelgoedachtig.
Succes met je keuze.

Doe de Sinn niet weg. Is mijn huwelijkscadeau. Ben er erg tevreden mee.
Staat er nog wel een te koop bij www.sinn.nl.

Heb de Omega van een bekende gepast. Is inderdaad heel anders. Was een uitvoering met een gepolijste
lunette.
Weet jij of deze uitvoering ook nog te koop is, of tegenwoordig alleen nog maar in het blauw.

ik wist niet precies welke je bedoelde , op de omega site staan nog diverse uitvoeringen ook met blanke lunette

Ik bedoel de omega seamaster 300m diver.


was nog niet helemaal wakker :smiley: , ze hebben ook andere 300 m chronometer in diverse uitvoeringen

heb je de Tag nu al gekocht ? :stuck_out_tongue:

Nog niet. Ben er nog niet uit.
Ben nog aan het twijfelen. Wanneer de Tag ook een datum zou hebben, zou de keuze al een stuk eenvoudiger
worden. Alle horloges die ik heb hebben een datum en ik merk dat ik de toch regelmatig gebruik.
Daarnaast twijfel ik ook over het nut van de 24 uurs chrono.

je ik begrijp je helemaal, maar ik zie de tag minder in het wild dan de omega, voor mij zou dat een pluspunt zijn. En de tag heeft geen 7750…ook een plus tov de omega. ( niet dat 7750 verkeerd is, die is just super, alleen komt hij zoveel voor)

Omega !!! Alleen die kleur ::o :smiley:

Er is toch ook nog zo’n Omega Chronograph duiker met een ander uurwerk als een gemod. Valjoux 7750 ?

ik Ga eens spitten

Is het caliber 60 dan niet een aangepast 7750 uurwerk van de Tag ?

Kijk eens op www.uhrenhandel.de

Peter, die daar zeer tevreden over is