Omega onbekend serienummer

Vraag over serienummers van omega. Heb inmiddels paar stuks pre-owned horloges (seamaster SMPC en nieuwer) gezien en is me na contact met omega opgevallen dat een serienummer terug wordt gemeld als “onbekend bij Omega”. Wat is de algemene ervaring met zo iets dergelijks. Persoonlijk wordt ik dan terughoudend ook al is de aanbieder verder uitstekend aangemerkt. Komt dit vaker voor en kan dit ook andere oorzaken hebben. Ik hoor het graag.

Iemand? Een serienummer moet toch bij Omega bekend zijn lijkt me of hoe doen jullie dat?

Het is bekend dat Omega “gaten” in de database heeft.
Daarom moeten ze soms het antwoord geven dat ze niets weten over een bepaald serienummer.
Het bestaat wel en het horloge is vast ook wel echt, maar Omega kan gewoon niet meer achterhalen wat er destijds met een bepaald individu gebeurd is. In zo’n geval geven ze ook geen EOA.
En dan zijn veel verzamelaars extra voorzichtig.

Ok. Duidelijk. In principe maakt het me niet heel veel uit maar als ik met een “onbekend” nummer over drie jaar bij een AD sta voor een beurt of garantie en dan ook bakzeil haal vind ik wel beetje spannend vooruitzicht natuurlijk.