Ik ben al enige tijd met veel plezier lid van dit forum. Nu het richting het einde van het jaar gaat heb ik besloten mezelf een horloge kado te doen.
Ik was aan het twijfelen tussen verschillende horloges maar ik heb nu besloten om een omega seamaster professional te gaan kopen: 2531.80 of 2541.80.
Graag zou ik jullie advies/hulp willen bij het kopen van dit horloge. Waar moet ik op letten als ik een dergelijk horloge online koop. Wel of geen papieren? Wel of geen doos? Als deze niet aanwezig zijn is het dan meteen foute boel?
Waarschijnlijk zal de prijs je bewegen om online te kopen. In dat geval zou ik ernstig overwegen om bij de bekende grijze dealers je slag te slaan. Er zijn er zat te vinden die betrouwbaar zijn, zoals William Wien, Clockwise etc.
De Quartz van local time is uit 2000, hier zou ook al tijd zijn voor een servicebeurt. Misschien heeft het horloge die gehad, maar het is niet vermeld.
Bij veel Quartz horloges is het uurwerk de moeite van het servicen niet waard en kan het gewoon vervangen worden als het kuren heeft. Soms is zelfs dat te duur.
Als je high end Quartz uurwerkje faalt dan moet het ofwel vervangen worden, ofwel geserviced. In het geval van een 2541.80 gaat zal dat bij Omega moeten gebeuren en loopt het sowieso in de papieren en ben je je horloge ook nog eens een tijd kwijt.
Ik ben ook geen Quartz kenner, maar ik heb al wel een keer een offerte van honderden euro’s gehad voor het servicen van een Ebel Quartz uurwerkje van pak em beet 15 jaar oud. Ik heb er toen voor gekozen om de reparatie niet uit te voeren.