Omega Only (Deel 2)

19 likes

22 likes

Incoming voor de Speedmaster…

15 likes

Ik zou dit zo graag willen hebben, maar dan ziet men een horloge lopen met een klein hoopje mens ipv andersom :sweat_smile:

3 likes

Uploaden… niet veel gezien hier. Solar impulse, heerlijk dragend horloge

10 likes

9 likes

Ik hoop dat iemand mij hier kan helpen, een Omega vintage goeroe.

Ik heb een gold capped Seamaster 166.0173 waarvan de kroon aan vervanging toe is. Ik zoek alleen de juiste kroon. Een pienter vogeltje heeft mij al ingefluisterd dat het kroon 069sx42527 kan zijn, maar verzocht mij dit wel te verifiëren alvorens op de ‘buy now’-knop te rammen.

Plaatje voor de sfeer en als voorbeeld;

4 likes

Heb jij uber expert @Flowert al aan de jas getrokken?

2 likes

:point_down:

2 likes

Misschien dat je wat meer respons krijgt als je hier even een apart topic over begint.

Edit: de titel ‘Erfenis gekregen. Ben ik nu rijk?’ trekt doorgaans een boel experts.

3 likes

Dat doe ik als ik hem binnen heb. Vond ik nu wat prematuur.

Wijlen @jurtz en @rlc staan voorop.

1 like

Ah, oké.

Valt wel mee toch?

1 like

Met dat soort click bait titels wel.
Morgen maar eens zien hoe de kroon er uit ziet. Had wel een rosé kroon gevonden die op deze referentie past, maar daar haalde ik geen logica uit voor een verdere zoektocht. Behalve de afmetingen.

http://www.ofrei.com/page700.html#38153

Nee, dan kan kloppen. Ik liep er ook tegenaan dat ze blijkbaar waren overgestapt op een ander onderdeelnummer.

1 like

Op het nummer wat jij gevonden had, krijg ik geen hit op mijn referentie. Lastig, hoor. Leuke zoektocht.

1 like

Deze past, zelfde tap 0,9mm, zelfde diameter 4,5mm alleen iets minder dik 2,2mm ten opzichte van het origineel 2,7mm maar dat mag pret niet drukken lijkt me

https://www.cousinsuk.com/product/omega-dustproof-crowns-045mm-over

Edit: de derde in het lijstje, dat is de dikste

1 like

Goed gevonden!

Past dat wel met die onderkant?

1 like

Verwacht ik wel. Hier een foto van de service van een caliber 1012 uurwerk uit een 166.0173, waar een soortgelijke kroon op zit.

632386-30e8086dabb6c7a61d070e1e433852ac~2

Als je voor 100% zekerheid wilt gaan @SwedishChef kan je het beste de 42527ST stalen kroon bestellen en die laten vergulden

1 like