Omega Only (Deel 2)

400-500 euro korting…

Maar misschien ook wel meer of minder.

Heb je al eens wat bij ze gekocht?

Een korting van 15 tot 20 % van de listprijs moet realistisch zijn. Oftewel in dit geval een korting van €735 tot €980.

2 likes

Nee, wel een speedmaster voor service ingeleverd. Dus moet wel in hun systeem te vinden zijn :slight_smile:

Zoo toch nog? Denk je dat ik hem dan ook voor een ‘grijze’ prijs mee kan krijgen?

Tja…

Nee.

OOh dit benaderd grijs al best wel dus :slight_smile: Heb je hier ervaring mee?

Jup, heb op m’n Speedmaster bij S&C ook een redelijke korting gehad. Je kan gewoon op een redelijke manier vragen wat ze met de prijs kunnen doen. €3900 is daarentegen wel erg laag, denk dat €€4200-€4300 wel mogelijk moet zijn :wink:

Oke nice dank je. Heeft dat nog voordelen ten opzichte van Grijs? (sorry niet zo heel ervaren met grijs).

Ik heb zelf geen ervaring met grijze dealers. Maar een horloge aanschaffen bij een AD vind ik een hele belevenis. Wil overigens niet zeggen dat dat bij grijze dealers niet is. In tegendeel zelfs, als ik sommigen hier mag geloven is de gastvrijheid, vriendelijkheid etc bij sommigen grijze dealers beter dan bij menig AD.

Wat je als voordeel zou kunnen zien is de belevenis van een AD en uiteraard is je horloge fabrieksnieuw. Daarnaast zijn er door heel Nederland S&C filialen waar je even binnen kunt wandelen als er iets met je horloge aan de hand is.

Waarom niet grijs kopen, bijvoorbeeld bij William Wien?

Ja dat overweeg ik inderdaad ook. Maar dacht als S&C die prijs benaderd… Zit hier om de hoek een filiaal en voelt ook wel vertrouwd. Uiteindelijk heb ik ook geen paar honderd euro extra over voor een kopje koffie bij SC.

Realistisch: btw pleiten. Grijs kopen is het (praktisch) nooit waard, hoe verleidelijk het ook is. Het is spelen met vuur.

Wat zijn de risico’s ? Graag uitleg voor deze onervaren grijs koper.

Heb je de blauwe ook gepast? :wink:

Vind ik ook, als het je eerste echte is. Je eigen naam op de factuur, op de garantiekaart (als er een naam op komt) etc. etc. Gewoon vragen aan de dame van S&C wat zij bedoelde met “er kan wel iets met de prijs gedaan worden”. Nee heb je, ja kan je krijgen. Oh enne, probeer een procentje of 15 (of meer) te krijgen. Moet lukken!

Verder kun je voor je “Kan ik beter grijs kopen?” vragen beter even een apart topic openen of eerst de zoekfunctie gebruiken. Het is al héél vaak besproken.

5 likes

Jazeker! Ook heel gaaf :slight_smile:

6 likes

Kan je verzekeren dat het kopen van een Omega bij Wien óók een hele prettige ervaring is. En zo zijn er meer.

3 likes

Oke bedankt voor je antwoord! :slight_smile:

Goed om te horen!

Ja Guusje leg eens uit :yum:

Bij een @Crownguard lijkt mij dat je geen problemen zult hebben met eventuele naheffing van btw…

Heb ook de rubberen band erbij, staat 'm goed! :sunglasses:

Doe even ergens anders dan, in het dagbrakers topic ofzo.
Kunnen we ons hier bezig houden met Omega … :wink:

6 likes