Omega Only (Deel 2)

Heb ook de rubberen band erbij, staat 'm goed! :sunglasses:

Doe even ergens anders dan, in het dagbrakers topic ofzo.
Kunnen we ons hier bezig houden met Omega … :wink:

6 likes

Sorry :frowning: hier mijn eerste Omega en tevens ook het Horloge waar het virus mee begonnen is!

Na 6 maanden plaats gemaakt voor een R…

6 likes

Klinkt omslachtig. :slight_smile: Er zal toch wel een kroon beschikbaar zijn voor dit horloge.
Overigens is het pakket vertraagd en komt het morgen.

Ja volgens mij past de kroon dus die ik als eerste poste.

Gewoon erop letten dat het B.T.W. bedrag apart is gespecificeerd op de rekening of duidelijk wordt vermeld dat via de “marge” regeling is geleverd. Nog beter is om dit van te voren te bespreken / regelen.

Succes met de keuze!

Ik lees dit hele btw verhaal voor het eerst. Je komt er toch gewoon als particulier een horloge kopen? Dan zijn ze toch wettelijk verplicht om je een horloge inclusief btw te verkopen?

2 likes

Ja dat dacht ik dus ook…

Ik snap het even niet meer hoor :joy:

Echt onzin, je krijg gewoon een factuur met BTW als je een nieuwe koopt. (als je vuur op BTW duid)

1 like

Oh, wijsneus. Het bedrag ter waarde van de btw… :relieved:

Ik nie snap nie :sweat_smile:

1 like

Hij ook niet :joy:

1 like

Ik voel mij zo onbegrepen. :sob:

Dat kunnen we dan wel weer begrijpen :grin:

1 like

Prachtige klok. Deze zou op zwart rubber ook mooi staan denk ik…

1 like

Klopt, maar de douane kan je bij binnenkomst in NL, bijvoorbeeld na een vakantie, lastige vragen gaan stellen over B.T.W. afdracht bij aankoop. Een factuur die hierover duidelijkheid geeft is dan erg handig.

Die vragen kunnen ze je ook stellen over je aankoop die je bij S&C hebt gedaan.
Een factuur is een factuur en die krijg je bij William Wien ook gewoon.

1 like

De ene factuur is de andere niet, wel eens van verschil B.T.W. en marge regeling gehoord?

Echter, ik heb al eens een factuur gehad van een nieuw(!) horloge waarop totaal niets over B.T.W. vermeld stond. Ik heb om een gespecificeerde factuur gevraagd, om eerder genoemde reden.

Ik probeer mede HF leden voor problemen te behoeden maar krijg een beetje het idee dat dit niet op prijs wordt gesteld door de terechtwijzing “een factuur is een factuur”.

Ik reageer verder ook niet meer, teveel off topic.

2 likes

Welles.

2 likes

De marge regeling kan worden toegepast op bijvoorbeeld (tweedehands) verzamelobjecten en antiquiteiten (horloges bijvoorbeeld ook). Dit houdt eigenlijk in dat er geen dubbele BTW wordt afgedragen over hetzelfde object, aangezien hij al eens nieuw is verkocht. Het levert een belasting voordeel voor de verkoper op, aangezien die alleen BTW hoeft te betalen over de winstmarge. Hierbij mag je geen btw vermelden op de factuur maar moet er marge of speciale regeling verzamelobjecten op staan. De verkoper kan dit weer doorberekenen in de prijs voor de consument wat soms uitkomt in een lagere prijs.

Edit: dit betekent dus dat je als consument wel een horloge in de BTW koopt. Dit is echter niet gespecificeerd. Je zal hier nooit een naheffing van krijgen. Deze regel geldt binnen de EU. Bij import/export buiten de EU staat er vaak 0% BTW op de factuur. Dit wordt dan weer verrekend door de douane bij de invoerbelasting etc.

Tot zover een lesje boekhouding. Nu weer door met de foto’s:

5 likes

Dank je, rubber staat wel mooi, maar staal draagt veel fijner vind ik. Heb bijna al mijn horloges op staal, behalve deze op rubber:


Hier zit echt een hele fijne rubber band op👌

2 likes